Låt folk ha sin egen åsikt

Alltså jag är inte politiskt insatt egentligen MEN det här valet har jag faktiskt brytt mig i. Blir faktiskt riktigt irriterad när jag läser på facebook där folk går med i grupper som är emot olika partier, folk som uppmanar andra att demonstrera mot andra partier och folk som skriver skit om partier och personer som röstat på dem.

Är inte själva idén med demokrati att folk får tycka som dom vill och ska man inte kunna säga det också utan att alla blir rasande?? Det är ingen fri vilja att tycka som man vill när alla säger hur du ska rösta och hur du ska tänka. Självklart ser jag inte många fördelar för mig själv om moderaterna får sitta fyra år till, men under andra omständigheter kanske dom skulle gynnat mig, om jag tex hade haft alla dom där pengarna jag inte har.

Det här valet verkar folk mest förbannade och arga på Sverige Demokraterna. Okej, dom går lite över gränsen MEN faktum är att dom tar upp frågor som ingen annan vågar ta upp. Som dom sa igår, "det är invandrarpolitiken vi inte gillar, inte invandrarna." Ja, nu tror väl alla att jag är rasist, men icket. Tycker absolut att alla är lika värda osv. Men SD behövs för att röra om i grytan. Tycker verkligen inte att dom ska få styra sverige, men att dom kommer med i riksdagen är bara bra. ALLA frågor måste tas upp. Oavsett om alla gillar det eller inte.

Jag tänker inte säga vad jag röstade på, finns endast tre personer som vet, och jag tänker ha det så också. Och nej, det var inte SD, dock hade jag haft tanken på att rösta på dem endast för att få in dem i riksdagen, men i slutändan sa hjärtat nåt annat. Det är inte alls så att jag skäms för vad jag röstade men folk har så många åsikter och annat skitsnack om alla partier så därför får ni inte veta, ni har er själv att skylla folket.

Kort sagt vill jag säga att låt alla tycka som dem vill,
ALLA ÄR VÄL LIKA VÄRDA ELLER?!


Ja nu har ni fått det enda politiska inlägg ni nånsin kommer få av mig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Well said, little sister :)

2010-09-20 @ 14:52:10
URL: http://minigamer.webblogg.se/
Postat av: Calle

Amen!

2010-09-20 @ 15:43:28
Postat av: mamma

men lilla gumman, jag tror att du har blivit vuxen!!! Stolt ;)

2010-09-20 @ 17:08:37
Postat av: Martina

Jag håller med fullstädningt! har sagt precis samma sak som du dessa dagar! underbart att 1 persons till tycker som jag! underbart bra sagt bruden!

2010-09-20 @ 20:18:00
Postat av: Janne

You said it all.......

2010-09-20 @ 21:28:51
Postat av: Maria

Haha elak kommentar av mamma ;)

2010-09-21 @ 10:56:19
URL: http://minigamer.webblogg.se/
Postat av: Anonym

du är inte rasist men tycker det är bra när ett främlingsfientligt parti kommer in i riksdagen? jag undrar bara hur det går ihop. är det på samma sätt som när sverigedemokraterna säger att de inte har något emot invandrare, de vill bara få bort dem?

2010-09-21 @ 16:49:57
Postat av: kristin

jag är inte rasist. som min syster sa, det är inte okej att en utländsk familj ska få komma hit, stanna här i tio år och sen bli utvisad. Det är inte humant. Jag anser att dom inom en kort tid skall få veta om dom ska få stanna eller inte. inte okej att dom ska skapa sig ett nytt liv i ett nytt land och lära sig ett nytt språk och sedan inte få stanna. Jag tycker synd om dem familjerna. Låt alla få besked på en gång.

2010-09-21 @ 22:36:28
URL: http://kristiiiin.webblogg.se/
Postat av: Kristin

Btw, väldigt fegt att inte våga skriva namn.

2010-09-21 @ 22:37:08
URL: http://kristiiiin.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jag står för att jag vill vara anonym, det måste väl ändå få vara upp till mig.



problemet är att du försvarar sd med att vi har en bristfällig invandrarpolitik när de inte vill ha någon invandrarpolitik över huvudtaget för de vill inte ha några invandrare. och du skriver dessutom att de är "lite över gränsen" när man bara behöver kolla på fakta för att se att de är extremister. att jag inte gillar ditt inlägg är för att du förskönar ett rasistiskt parti.

2010-09-22 @ 01:12:03
Postat av: En röd sosse

Eftersom politikerna inte har en human syn på invandrarpolitiken, så är det, tyvärr, sådanan partier som SD som kommer upp ur marken som små rödprickiga svampar. Politikerna menar nog väl, men det blir så fel! Man kan inte plocka in invandrare i stora lass, utan att tänka på dessa människors framtid, "vara eller inte vara" kvar i Sverige??

Sen tycker jag inte att invandrar politiken är "bristfällig", den är under all kritik!!!

Den har gått i samma trista djupa spår så länge, att den har blivit intrampad. Gör om kriterierna för invandrarna, ge dem besked omgående, se till att de som får stanna blir svenska medborgare med omedelbar verkan, och låt de ta del av AF jobbsökningar! ( där säger jag : Lycka till!)

Då kanske någon som gillar svamp-plockning ger sig ut och rycker upp dessa små prickiga svampar med rötterna!!!

2010-09-22 @ 12:05:14
Postat av: Ingrid

Jag håller med dig Kristin men tyvärr så är det många som hackar ner på en bara för att man råkar hålla med om något som rör om i grytan som du säger. You go girl!

2010-09-23 @ 12:18:26
Postat av: Anonym

man hackar inte ner på någon för att man uttrycker sin åsikt. i så fall kan man ju undra vad hon gör i sitt inlägg eftersom det är minst lika kritiskt som någon av mina kommentarer varit.

2010-09-23 @ 15:04:57
Postat av: Anonym

förlåt, men du har ju ingen aning om vad du pratar om. läs på lite mer om SD och uttala dig sen. Det är ett rasistiskt parti, om du håller med deras åsikter är du rasist, tyvärr. Det går att jämföra med Dansk Folkeparti (ett parti i Danmark som är rasistiskt, om du inte var så påläst). Jag hoppas att Sverige verkligen inte blir som Danmark och att SD aldrig får någon makt.

2010-09-28 @ 17:19:39
Postat av: Marie

Du har verrrrkligen ingen aning om vad du talar om. Om du tar reda på vad SD verkligen är kommer du ångra dig och skämmas djupt. Eller fortsätta gilla att de "rör om i grytan" och acceptera din egen främlingsfientlighet.

2010-09-29 @ 16:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0