Hjälp mig vinna. Tänk en sommar på stranden i den där, MUMS

Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


Nu Huden ska du bli bra :)

Har inte skrivit på ett tag nu märker jag, så nu ska ni få ett långt tråkigt inlägg om vad ni missat ;)) haha

I söndags kom brorsan hit (bakis och trött), vi käkade chips och såg först "Defendor" och senare "Did you hear about the morgans?"
Defedor var ruskigt rolig, lite mer tommy&jens humor men helt okej som film. Sevärd!
Did you hear about the morgans? var enligt mig väldigt bra, lite uppbar kanske hehe, men den var annorlunda om man jämnför med Hugh Grant's andra filmer. Också helt klart en sevärd film! :)
Efter filmen blev det sleep over här för en trött tommy hehe ;P

Igår var det träning som vanligt, provade nya pyramiden. Mmm Me like!! Kommer blir så bra på SM!
Och idag blev det älvsbyn och lite cheerleading på deras skola igen :) Har även köpt hårfärg (Äntligen!) så nu ska fyra färger bli en ;)) hehe. Gick också förbi apoteket och köpte mig något som jag sen länge behövt.
Det blev Apolivas ansiktslotion samt ansiktsvatten. Ska återkomma med resultat :)


earth hour

igår blev det ett glas vin med ett väldigt långt parti Chicago hos erika&jonte, jag vann efter mkt om & men hehe ;))

Idag då, träning på voltarenan, jag körde på med de miniorer som kom så när vi skulle hem var dom helt röda i ansiktet och slut i kroppen hehe. Det är så det ska vara efter en bra träning ;)

Sen drog jag till syrran som hade "Earth Hour" fest. Det var helt släkt i lägenheten och det enda ljus som fanns var tända stearinljus i alla små vrår man kunde hitta, Det var super mysigt!
Men, eftersom jag inte slagit på mitt partymode, blev det erika&jontes place ikväll också. Vi hade en egen Earth Hour kväll med endast tända ljus som lampor, lite påskmust, chips och Alfapet. Sen slog jag och erika på klassikern "Lotta på bråkmakargatan", det var skit kul att se igen efter så många år! Nästa gång kanske vi ser lotta två?? ;)) hehe.

Nu blir det nog att somna in till en mysig film:)

ByeBye!

Ledsen blev Glad

Var apdeppig hela veckan.. Ringde och fick veta att jag skulle opereras tre veckor innan SM. Panik! Då kändes allt bajs. Att inte få vara med en sista gång på mattan med NA skulle vara för jävligt. MEN, duktig som jag är, ringde jag igår och fick efter lite om och men byta tid! Så kommer min sommar få lida istället. Men om alla i laget börjar närvara på träningarna och ge järnet så kommer det vara så värt. Bara se på träningen vi hade igår, vi var iof inte så många Men vilka framsteg! Guldstjärnorna går till.... Anna & Emma för era tossar (wow)! Och Lisa för att du körde på utan pass hur många ggr som helst! ;D Bra jobbat vi som basade i tossarna också, för det kanske inte märks men vi är också aprädda ibland haha. Och sista stjärnan går till min Coach Emma, så strongt av dig att hoppa in och hjälpa laget till SM! 20 pers på mattan på SM. Det ni!

Igår då, Dollar med Mamma, Jens, Maria & Kicki. myspys :)) Blev bara tråkiga inköp som glödlampor, schampoo, skurtrasa m.m :)
Lämnade även Ariel hemma själv igår, och när vi kommer hem står hon och mumsar i sig min "ledsenchoklad"!! Panik igen! Alla vet ju hur jäkla farligt det är för en hund att käka choklad. Jag var säker på att hon skulle dö av förgiftning, men efter mkt om&men motbevisade jens mig att hon var tvungen att käka en hel chokladkaka för att det skulle vara farligt, man räknar ju per gram kakao/per kilo på hunden. Var ändå orolig hela dagen.. Man vet ju aldrig.



Nu blev det mkt skriva så ska slänga in en bild från igår.
Gissa vad vi håller på med ;))
























Bild; Anna Stattin


BYEBYE!




Fantasy become reality when dreams don't feels so haunted

Igår, 24 Mars 2010 släppte ReinXeed sitt tredje album i Japan. Så ett stort grattis till er busar!
Tredje skivan har ett väldigt speciellt och kul tema. Tänker inte avslöja vilket det är förren ni upptäcker det själva, så köp skivan nu! Enligt min mening är det den bästa skivan dom gjort! ;D
Åter igen är det Tommy (brodern min) som skrivit musiken, men på den här skivan är bandet med och gästsjunger/spelar :))

På deras Myspace finns en teaser från skivan som heter Majestic. Klicka HÄR för komma dit!

Från Vänster; Calle Sundberg, Nic Svensson, Viktor Olofsson, Mattias Johansson, Tommy Johansson


onsdag

Har ingen blogglust, eller någon lust alls idag egentligen.
Kanske skriver mer sen, ska till skogen med jens, mamma, peter, ariel & jalle=)

Jens mamma 50 år



Gav ju ett foto till carina på sönerna samt mig & lisa, så här såg det ut :)

cheer

Här är ett lite spännande cheerprogram. Gillar deras smådetaljer som gör att dom sticker ut från alla andra:)


min outfit för ikväll :)

Nu pyser vi iväg till Jens mammas 50 års kalas, ses i dimman!


"Lägg dig här så vi får öppna ditt knä tack."

Doktorn imorse. Svar JA, det blir operation för min del. Dom sa inom tre månader, men troligast i April. Är bara så jäkla nervös att det ska förstöra för tävlingen.. Damn. Emma, tar du min plats om jag ligger döende på SM, Blink Blink;)) hahaa. Nämen hoppas allting ska gå finfint iaf trots den dåliga tajmingen:)

Annars idag, Kollat på en lägenhet med Tommy. Den var super fin, så hoppas han får den! Plus att den ligger så nära mig, mamma och maria hihii :P Sen kilade vi hem för lite middag, solsidan och sen film :) Nu blir det våran vanliga nattprommis med Ariel sen sleep eller nå ;) Drar ju till Lassbyn imorgon för att fira jens mamma som fyllt 50 år, det kommer nog bli fett kul, Tommy ska ju med och allt, så det kan ju inte slå fel! ;))

Maria, krya på din förkylning!
Jonas, krya på din förkylning du med!
Erika, Krya på din dumma tand!

Jens tog lite foton på tommy också, ska se om jag lyckas låna jens dator och slänga upp en eller två sen ;P

Peter var här idag med sin vovve Jalle också, så Ariel och han fick busa av sig ordentligt, riktigt fin hund! ;)

bye for now!

UPDATE 01.41:
Här är fotona jag lovade ;)



lisa goes flyer

Hade träning ikväll som vanligt:) Tråkigt bara att det är så många som är sjuka nu, men iof bättre att alla är det samtidigt hehe. Vi, eller snarare cissi, passade på att göra färdigt alla ändringar i tävlingsdansen. Kommer bli fett nice på mattan i Uppsala 16 Maj. Jo, vi tävlar på en söndag, IGEN! Vad är detta för tävlingsår?! Dm på söndag & Sm på söndag.. Gaah, det innebär ju inget party för Northern. Damn. Det är alltid så kul att för en gångs skull hitta på lite bus med laget efter tävling. Självklart åker man ju ner för tävling och äventyr, men partyt kommer ju alltid som en liten bonus ;))

Iaf, idag på träningen så drog luleborna en halvtimme tidigare för att hinna med bussen, så vi bodenbor stannade kvar och Lisa fick köra lite baskets för första gången, Här har ni lisas första tossar: ;P



Så kul att hon faktiskt körde fast hon från början var väldigt tveksam haha ;P ME LIKE!

Nu måste jag iaf sova, ska till ortopeden imorgon 09.50. FÅr se vad som bestäms..
Kommer med mer update imorgon.

Det snöar?

Vaknade imorse utan vatten i kranarna.. Panik.
Tydligen så har en vattenledning gått sönder(?) när dom grävt utanför Jonte & Erikas hus. Därför hade varken vi eller dom vatten. Det sög apa, så vi gick till mamma för att duscha hehe. När vi kom hem stod det en vattentank utanför huset, så vi fyllde 10 liter vatten för att ha utifall att det skulle vara borta länge. Men när vi sen kommer in har dom satt igång vattnet hehe.

Och imorse när jag vaknade var det strålande sol ute, men nu är det typ snöstorm.. vad händer??! Jag röstade för sommar, inte vinter.. Damn.

Tänkte faktiskt bjuda på lite bilder från Mars månad eftersom jag äntligen sitter på jens dator där de nya bilderna finns ;)




Nu, mat = Lökringar & kebab. MUMS!

onsdag

Imorse tog jag en fika med Mamma och Berit på stan och sen vart det tvättstugan, starta eget-möte, hämta jens mammas present och lite städ bland alla viktiga papper :))
Så, nu vet ni vad jag gjort idag hehe.. (intressesmurfen hoppar, jag vet haha)

Är lite tveksam över vad som händer på påsken.. A-jaur, Pajeltis, Forsnäs, Hemma??... Många Bud och få dagar.. Var mest sugen på forsnäs men hörde nu att det kommer vara många där, jätte kul iof att alla kommer, men så jävla trångt och omysigt en hel helg så får se vad jens tycker :)

Vet att jag är sämst på att lägga upp make up bilder numera, men ids inte sminka mig varje dag direkt och det är inte intrsseant att lägga upp en make up med endast foundation och mascara hehe.
Men jag kan vara snäll och lägga upp några gamla sminkningar som jag gjort ;))


nu ska jag studsa iväg till miniorträningen :))

Nu vet jag iaf

Idag kom beskedet jag väntat på.. Ett papper från magnetröntgen. Ganska nervöst kikade jag på det imorse..
Det stod att jag har en skada i menisken. Och eftersom jag haft problem så länge som jag haft utan förbättring, blir det att träffa ortopeden för att kolla möjligheterna till operation.
Det känns skönt att veta att det faktiskt var något fel på mitt knä.. Men är bara rädd att dom sätter mig på operation innan SM.. Det skulle kunna förstöra en hel del :/ Får väl hoppas att väntetiden på operation är längre än till maj hehe. Men iaf, Nu vet jag vad det är som spökat så länge.


Cheer for ääälvsbyn

Imorse kom mamma förbi och hämtade mig, jens och ariel och så begav vi oss ut i naturen så jens fick fota lite och ariel fick leka ;)) Efter det for jag hem och duscha/käka för att sen åka till Älvsbyn och ha cheerleading med lite brudar på deras skola. Ganska kul trots de få antalet ungar hehe.

När jag sedan gick hem efter att emma släppt av mig på Åhléns, blev jag "vittne" till en krock i korsningen vid polishuset. Alltså det är Alltid krockar där, varför inte bygga en rondell där? Det har dom ju gjort i alla andra korsningar i stan snart;)

Eftersom jens och ariel åkt till Lassbyn nu så ska jag nog ha en mysig hemma kväll med mig själv :))
Nu får ni en bild på systrana Bus, Alice&Ariel :)



måndag

Ikea igår var vi på Ikea med Erika&Jonte. Riktigt roligt, som alltid med dom :))
Förutom när jonte försökte skrämma livet ur mig, det ska du få igen för hahaa!

Nu ska vi dra och fixa jens mammas 50-års present, kalas på lördag :)

här är en liten rolig grej som brorsan gjort, glöm inte att läsa på infon efter du sett filmen;PP


My Home

Maria, Statte, Tommy & Jonas kom förbi för lite Schlagermys ikväll :))
Men, alltså vad händer, Anna Bergendahl vann melodifestivalen.. Suck. Salem Var sååå nära ju! Buhu:/
Det bästa var ändå när Björn Gustavsson dyker upp i Salems framträdande haha.. Sjukt kul ;))

Tänkte faktiskt ge er en liten update på min&jens lägenhet idag :)



nu blir det att sova, Ikea imorgon! :))

Sunny but cloudy

Var superbra väder idag så jag & jens tog en promenad med Ariel ut på svartbyträsket. Självklart tog jens med sig kameran, Men när vi gått ganska långt upptäcker han att minneskortet till kameran inte är med, utan ligger hemma Hahaa. Så klumpigt och så roligt för mig hihii ;)

Dagen till ära har jag på mig min nya ReinXeed tröja :))
Vill Du också ha en? Skriv till [email protected]. Den kostar 100 kronor. Vilket är supervärt!!

Sen ska ni faktiskt få lite make up bilder idag eftersom det var så länge sen :)
Skulle säga att den är lite "påskinspirerad" :)



Bilderna är tagna av Jens :)

 

Nu ska jag börja se serien Cougar Town, den verkar rätt bra faktiskt :))

Byebye!





Egen hall! :D

En stor dag för Bodens Cheerleading. Nu kommer vår standard på tävlingslagen att öka. Se upp Cheersverige, Här kommer Cheer Future!

Flera år har vi tränat och kämpat på halvbra mattor. Mattor som glider isär och mattor som inte är nog stora. Efter år av klagande till kommunen har dom Äntligen fått upp ögonen från skrivbordet och sett hur vi har det. Så nu, sommaren 2010, har Cheer Future en egen träningshall, designad för ändamålet Cheerleading. Det innebär tävlingsmatta, gymnastikmatta m.m Sånt som vi annars fått fara till Luleå för att kunna använda. Nu kommer vi ha möjlighet att utvecklas mera och snabbare. Längtar redan till SM 2011 ;))

Klicka på bilden för att läsa artikeln i NSD! :)


mörbultad eller vad

Var på "undersökning"/massage i Umeå idag. Fick massor med tips om hur jag kan förbättra min rygg/knä/ben själv. Kändes lite som att vara tillbaka på balettlektionerna, "tänk på tråden genom kroppen" osv hehe :)
Efteråt var jag så jäkla slut i kroppen samt yr (och från början lite illamående) att jag sov som en stock hela vägen hem till Pappa i kusmark, och det är ändå lite mer än 1½ timmes resa. Känner mig helt mörbultat och ja, jag kommer att vara super öm i flera dagar, får se om jag ens är kapabel till att träna på torsdag.

Nu sitter Jag, Marlene & Stefan i tvrummet och myser i soffan med te, coca cola, varsin påse godis och snart också lite varmkorv på det också hehe :) Det förtjänar vi :) (Blev middag på Frasses också hihii)

Imorgon, staden (skellefteå) lät det som, sen blir det bussen hemåt. Hade egentligen velat stanna längre så man hann träffa Pappsen också, men kan inte så that sucks :/

Perla som valp :))



blåsigt men soligt

Idag är jag och Ariel hemma själva så våran plan var att ta en långprommis ute i det sköna vädret. Men, vi stannar inne. Det blåser och regnar och jävlas där ute, not cool! Var ute igårkväll på en lite längre prommis med Ariel, och vad händer?! Jag halkar och slår rumpan.. Igen! Jag måste vara sämst alltså haha.
Jag tar mig en kopp te och Ariel ligger vid dörren och inväntar besök av sin favorit-Tommy istället för att bege mig ut idag:))

En ganska rolig grej är ju att Dalin från Paradise Hotel gick ut med att hon var en man förut.
Tidningarna skrev om hur hon inte kunde hålla sin hemlighet längre och osv. Okey, hon har lite grova drag i ansiktet. Nu läste jag av en slump i hennes blogg där hon avslöjar att det faktiskt var ett PR trick från hennes sida. Suprise? Nej, inte för mig iallafall, det var ju alldeles för uppenbart att det var en lögn haha. I hennes blogg skriver hon att gjorde det för att det så många som dissar henne där och skriver elaka kommentarer så som "du ser ut som en man" m.m
Därför ville hon jävlas lite med dom, haha så rolig människa;P Hade kanske gjort detsamma who knows ;)

Gick Du på hennes "avslöjande"??

Bild; tv6


Söndag

Igår drog jag efter mkt om & men på träningen på voltis, byggde lite och så :) Innan det hann jag och syster en sväng på staden, mkt trevligt!
Sen var det stress hem för att kila på Lasergame med massa sköna typer. Gissa vem som vann två av tre matcher ;)) Moi som vanligt ;)) hehe. Sista matchen var jag nog lite ur form för då tog Anton mig med typ 200 poäng, damn him;)
Riktigt kul hade alla vi som for iaf :))
Måste göras om snarast!

Efter vi spelat lasergame var alla lagomt slut i kroppen så några drog en pizza och jag lite vanilla coke (mums). Till det såg vi filmen "How to Lose Friends & Alienate People". Mysigt värre :)

Fortfarande snuvig som jag är blir det att chilla idag och dricka massa te, ha de bra nissar!

GE MIG SOMMAR NU!!





knäckiknäck

Sitter här snorar som bara den, Damn it! Och feber krypar fram mer och mer, vad händer?! Så typiskt alltså.
Och imorgon är det träning med ett Lulelag och sen middag/fest med dom, får se om jag åker.. Har inte bestämt mig ännu. Kände inte direkt för maskerad bara så där från ingenstans.

Och på måndagkväll eller tisdagmorgon åker jag till Pappa & Marlene för att sen dra till umeå på tisdagförmiddag och få massage samt lite "knäck" i knät. Hoppas på det bästa nu :))
Och när jag sen åker hemåt igen hänger brorsan Stefan på, han ska chilla hos mig några dagar, MYS :))

Nu ska jag & jens se Göta kanal 3 och dricka te ;)

Den här är för dig Erika!


Stan med syster imorrn?? We'll see ;)

Solen har återvänt

Igår var det så himla bra väder! Så jag, jens & ariel for upp till mamma&jannes stuga där dom två chillade och myste på :)) Ariel var nöjd för hon fick springa hur mkt hon ville utan att någon stoppade henne ;P
Sen åkte vi hem och jag tog en tupplur, sjuk som jag faktiskt är. Sen var det bara upp & hoppa och sticka till Tommy för han ville ha hjälp med en liten supriselåt till sitt band;)) hähää. efter det var det cheermöte :)
Jo ReinXeed spelar på House of metal-festivalen i Umeå ikväll, och var är jag ?! Jo hemma!! Gaaah, ville verkligen åka och se dom!! Men det är fruktansvärt dyrt så fick skippa det iår, och det suger..

Vet faktiskt inte vad som händer ihelgen får se :)

jens bilder från igår :)




Lasergame m.m

Läkaren igår, det gick bra men var lite jobbigt då jag var tvungen att ligga helt stilla i 30 minuter, fick inte ens vifta på tårna sa dom hehe :P och ovanför mig fanns en skylt med texten "OBS! Titta inte in i laserstrålen. Klass 2 varning"
Rädd som jag blev blundade jag hela röntgen haha :PP
Tack så himla mkt Maria för att följde med mig och offra nästan hela din kväll på sjukan med mig! PUSS!

Nu ska jag dammsuga och skura lite innan Ariel & Jens kommer hem och sen ska jag på lasergame med miniorerna. Kommer bli fett kul tror jag :) Fast jag & anna ska inte spela, vi kände att det skulle bli lite för orättvist hehe, så vi ska sitta och chilla med de lag som inte är nere i hålan och spelar ;))


Nu har äntligen Cheer Futures duktiga tjejer Frida & Almas program kommit upp på tuben så nu ska ni få se :))Ska även lägga upp en ny film på miniorerna då han som filmade den jag la upp här, har zoomat in på sin unge så man missar ju Sonjas snygga rondat-flickis! Anyway, här är Frida & Alma :)


Byebye!

Missa inte kuriren idag!

Eftersom Jens & Ariel lämnade mig igår för lassbyn fram till onsdag, for jag till mamma och gjorde palt  =))
Sen for vi runt till mina syskon och delade ut lite paltar till dom snälla som vi är hehe ;))

Idag tar jag med mig syster och drar till röntgen på sjukan i sunderbyn. Jag är ganska nervös faktiskt.. Hoppas på det bästa nu! Ska trava iväg till kvantum snart och köpa henne en macka eftersom snäll som hon är åker hon direkt från jobbet, dvs hon hinner inte käka middag.

Något ni Inte får missa idag; Northern Allstars & Cheer DM i kuriren idag! :)
Klicka på bilden för att läsa repotaget! :)


Min byggrupp i stuntet, Kärlek till dom ;*


Hejdå, nu ska jag ut i snöstormen!


JAAAA


Dagen började som skit, men nu för en stund sen vände det med ett samtal.
-Imorgon ska jag Äntligenmagnetröntga mitt knä för att en gång för alla för att få veta vad som är fel. Visar röntgen något dåligt blir det troligast operation. Hoppas på att dom inte hittar något, men samtidigt hoppas jag dom gör det, så att dom kan åtgärda felet. Blev så jäkla glad när dom ringde att jag började grina hehe.
Nu är det bara andas in och vänta.


Här kommer lite cheerfilmer från igår. (ska lägga upp det jens filmade också snart)


Mitt lag, Northern Allstars.


Mina små guldtjejer, CF Miniorer.


Cheer Future Juniorer.

The Fierce and famous, u know who we are.

Upp klockan sex, väckte anna. Vi satte igång peppmusiken på hög volym och sen var det bara att börja med smink/hår samt käka frukost. That's right, det var DM idag!

Hela dagen var bara stress stress stress, men såhär i efterhand så var det värt det.
Miniorerna hade ett regelfel som var tvungen att ändras. I panik samlade vi alla ungar och löste det, och självklart satte miniorerna Hela programmet på mattan! Gud vad jag grinade, tårarna bara sprutade ut alltså! Aaah så stolt jag & Anna var!

Sist ut på mattan var som vanligt mitt lag, Northern Allstars. Kan ju bara säga såhär, det stöd vi fick från läktaren var det som gjorde att programmet gick så bra som det gick. Vi körde för deras skull. Nu är det bara att träna inför SM & RM (riksmästerskap). Och JA, jag ska personligen se till att miniorerna får fara på RM, så bra som dom var idag ser jag Ingen anledning att inte skicka dom. Faktiskt, så har miniorerna mer chans på medalj än NA eller juniorerna. SÅ är det. Dom ska äga ut alla! ;)) MUMS!


Det tråkiga med detta DM var att det var endast i två klasser som det fanns motståndare, och i den ena var det två CF juniorer som tävlade mot varandra, så vi gick hem med 4 guld & ett silver, inte illa det iaf haha ;))

Förlåt alla som ringt messat efter tävlingen idag, för att jag slocknade efter middagen & sen dess har jag sovit från och till sedan klockan sex hehe. Det tar på krafterna ;))


jens har filmat alla CF lag om ni missade tävlingen :)

God natt cheerios!


RSS 2.0