"When you see my face hope it gives you, hope it gives you Hell"

Ikväll blev det girls night out på far east med maria och faster anne-marie, förrätt huvudrätt efterrätt & en kall sen var kvällen aaawesome ;D hehe. Efter det har jag färgat håret på ia, så nu är hon ginger for real. Ni vet vad dom säger; "Gingerkids has no soul" hahaa. Ja ia, vi mobbas i den här familjen ;D

Såg att flera gjort den här grejen på facebook, så tänkte why not;D
Det är en lista där alla svaren måste börja första bokstaven i ditt förnamn.
Jag är: Kaxig
Jag vill: Kramas
Jag har: Knäppa vänner
Jag är rädd för: Kartongsmugglare
Jag är inte: Kass
Jag sjunger: Knasigt
Ett djur som jag påminner om: Katt
Jag älskar: Kärlek
Hähä ;D


Hold the line..

Blev mkt idag, gymnastikträning med ungarna x2 sen hjälpa jonte & erika flytta. När jag sen kom hem, heeelt utslagen i både kroppen och huvudet, tog jag mig ett långt bad med massa skum, och sen fick jag nåt ryck (vet inte vad som hände, måste vara allt packade och flyttandes idag). Jag har iaf städat ur garderoben i hallen, slängt en hel kartong med skor (maria jag vet vad du tänker, men grina inte, alla skor var utslitna hehe;), slängt gamla jackor och burit ner massa i förrådet. När jag var klar med det tog jag mig ann klädkammaren. ojojoj, den tog... två timmar tror jag hähä.. Välbehövligt måste jag säga. Nu är den iallafall finare än nånsin! Well done Kristin!

EY Jonte och Kim! har hittat en låt som ni två borde göra en cover på!
Ska skvallra nån dag när ni varit snälla hähä;P

Showen igår var jätte bra btw! (Spiderway! internt i know, men askul)
Bra jobbat iaf Brorsan med flera! :)

Här är lite bilder som Jens tog :)
Fler bilder finns på hans facebook & blogg.







Nu ska jag sussa som den lilla prinsessa jag är hihiii, Blir ju att städa ur erkan&joppes lägenhet imorrn :))

Sov Gott alla nissar!

"När tiden inte finns"

Igår blev det storheden med erkan, vi fikade och snackade skit som vanligt ;) Tog mig även till EM och köpte en vit fet & svank dalahäst. mkt mkt nice :) På kvällen var de idolmys at erikas place, me like!

Idag är det saker som ska hinnas med, för sen blir det tommys show på basement, "That 70's show". Helt sjukt dyr show, men vad gör man inte för storebror ;) Tror det kommer fett awesome iaf! :)
Lääängtar ;D

Imorgon lämnar Jonte & Erika oss för en ny lägenhet, dvs vi blir inte grannar längre, Buhuu. Dock flyttar dem inte så jätte långt, men längre än 2 minuters väg så det känns fööör långt bort! Så det blir väl att använda alla sina muskler imorgon då ;P

Nu blire stan för att möta upp faster, CYA nissar!

Låt folk ha sin egen åsikt

Alltså jag är inte politiskt insatt egentligen MEN det här valet har jag faktiskt brytt mig i. Blir faktiskt riktigt irriterad när jag läser på facebook där folk går med i grupper som är emot olika partier, folk som uppmanar andra att demonstrera mot andra partier och folk som skriver skit om partier och personer som röstat på dem.

Är inte själva idén med demokrati att folk får tycka som dom vill och ska man inte kunna säga det också utan att alla blir rasande?? Det är ingen fri vilja att tycka som man vill när alla säger hur du ska rösta och hur du ska tänka. Självklart ser jag inte många fördelar för mig själv om moderaterna får sitta fyra år till, men under andra omständigheter kanske dom skulle gynnat mig, om jag tex hade haft alla dom där pengarna jag inte har.

Det här valet verkar folk mest förbannade och arga på Sverige Demokraterna. Okej, dom går lite över gränsen MEN faktum är att dom tar upp frågor som ingen annan vågar ta upp. Som dom sa igår, "det är invandrarpolitiken vi inte gillar, inte invandrarna." Ja, nu tror väl alla att jag är rasist, men icket. Tycker absolut att alla är lika värda osv. Men SD behövs för att röra om i grytan. Tycker verkligen inte att dom ska få styra sverige, men att dom kommer med i riksdagen är bara bra. ALLA frågor måste tas upp. Oavsett om alla gillar det eller inte.

Jag tänker inte säga vad jag röstade på, finns endast tre personer som vet, och jag tänker ha det så också. Och nej, det var inte SD, dock hade jag haft tanken på att rösta på dem endast för att få in dem i riksdagen, men i slutändan sa hjärtat nåt annat. Det är inte alls så att jag skäms för vad jag röstade men folk har så många åsikter och annat skitsnack om alla partier så därför får ni inte veta, ni har er själv att skylla folket.

Kort sagt vill jag säga att låt alla tycka som dem vill,
ALLA ÄR VÄL LIKA VÄRDA ELLER?!


Ja nu har ni fått det enda politiska inlägg ni nånsin kommer få av mig.

give me green light

Igår var jag och ariel ensam hemma så det blev fysträning med cheer future sen sushi och tjejmys med maria :)) Hon färgade min utväxt och vi skrattade åt idol. Sen drog jag & min buse över erika och färgade hennes hår, efter det blev det sängen :)

Idag, lördag, var det gymnastikträning x2 med ungarna. shit vad dom kommer vara bra DM om dom fortsätter i den här stilen :)) Nu är jag precis hemkommen från kräftkalas hos svärfar med familj, riktigt roligt hade vi men nu är det dags för att soova men tänkte visa min make up jag hade ikväll först :))





God Natt :))

"Photoshoot then Tacos"

Börjar med att säga GRATTIS GRATTIS GRATTIS till mitt socker ERIKA som fyller 21år idag ;P PUSS på dig tant :P

idag blev det en spontan "photoshoot" med jens & peter i skogen, hann tyvärr inte lägga ner någon längre tid på att fixa mig, men tycker det blev rätt bra iaf :))





Fler bilder finns HÄR.


sen for vi hemåt för tacokväll med tommy, maria, mattias och morgan :D Riktigt roooligt! :P



Idag är det fem år sen du lämnade oss. Du var den bästa mormor man kunde haft.
Vi saknar dig och tänker på dig, Vi älskar dig
Mimmi <3

a sunday is always a sunday u know..

Blev häng med Tommy & Calle igårkväll. Shell, misslyckat wii-spel, skrat och big bang theory och ingen "baby på vift" som tommy tjatade om hela kvällen haha. Tommy fick sig ett "ragg" på shell också hahaa.
idag har jag ägnat hela hjärtat åt Cheer Future miniorer. Delat in alla i A & B grupper, kände mig lite som juryn i idol typ "främre raden, ni har inte gått vidare men tack för att ni kom". hehe. Blev att skriva massa mail, papper, listor, u know name it;)

Senare ikväll har jag och tommy lekt med "paper mache", men vad vi gjort får än så länge vara en hemlis;))
Vi hade skit skojj iaf:PP två små barn som vi är hehe.

Om jag hinner imorgon ska jag göra en halloween-sminkning för att ge er lite tips;)) tyvärr så kommer min rollfigur på halloween inte ha någon avancerad sminkning utan mer tvärtom, så får ge min energi till att hjälpa er läsare istället ;D om ni har nåt förslag på en hw-sminkning ni vill se så skriv det;))

Nu ska jag ut och jogga, sen blir det sängen .

Bye for now.

Myslördag

Började dagen med att vara hundvakt med min homie Erika åt tussens mamis lilla valp "Fela" :) Ariel och fela verkade då trivas utmärkt tillsammans :)) Sen blev det bilbingo. Jag, Erika, Carin & Ellen körde på girlpower i heden men ingen vinst tyvärr. Har vi för mkt tur i kärlek kanske? Haha nä så är nog inte fallet, bara ren otur tror jag ;) Sen blev det hem och fixa käk och nu har jag sett filmen "Letters to juliet". Så romantisk film, den berörde mig iallfall. Blev en tår eller två hehe. Det fanns en text i den filmen som fastnade lite extra;

"What" and "if", two words as nonthreatening as words come. But put them toghether side-by-side and they have the power to haunt you for the rest of your life. "What if, What if... What if"..
-Letters To Juliet.


A glass of water longing out for the sea.

Igår blev det ett oplanerat syskonmys at marias place. Vi såg idol och sen, ja det spårade som vanligt ;D "20 frågor-leken" blev mer som 40 omöjliga frågor haha. Skiit kul hade vi iaf, men det har vi ju alltid tsm ;)) Vi diskuterade lite Halloween också, blir nog så att jag&tommy (m. fl?) drar till Arvidsjaur då, så häng på oss;P Hann prata med Anna lite genom skype också, shit vad jag saknar den skitungen, KOM HEM!! ;D

Sov typ ingenting inatt för lilla Arielbus var sjuk stackarn :/ Blödig och orolig som jag är vågade jag knappt somna om sen hehe. Men när jag vaknade styrde jag upp det med kaffe och skitsnack hos erkan&joppe ;)) Nu ska jag väl försöka få i mig nå middag, ensammen igen. Lär inte bli så avancerad då hehe. Kanske lurar Tommy att käka med mig hihii.


Hetast just nu; ReinXeed-Majestic.
"Fantasy becomes reality when dreams don't feel so haunted"




potatis, prinsessa, sjuksköterska, vampyr och hjärter dam halloween 2009 :))


Bye for now mina nissar;D


En serie alla (cheerleaders) Måste se! ;D

Det har kommit en ny serie, som tyvärr inte sänds i sverige men den är ändå ett måste, Hellcats heter den.  Det är en collage serie som handlar om en brud som måste börja i skolans allstar cheerleadinglag för att inte bli kickad från skolan pga indraget stipendium. Jag skulle säga att den är lite som one tree hill, med stjärnor från just one tree hill & high school musical. Den låter kanske inte så häftig, Men det handlar om så mkt mer än cheerleading OCH han som spelar Clark kent i Smallville är producent, det ni ;)) Har bara kommit ett avsnitt än så länge, men jag är då helt såld ;D


Men till det viktiga, Visst är han lite awesome min bror?!


Take a risk

Ja, skulle ta 16 bussen hem från pappsen igår, Men den bussen ville inte köra upp på viadukten i Kåge så där stod vi som världens fån och vinkade till den blåa bussen. Så då var det bara att åka in till city för att åka hem med 18-bussen istället. Ia blev grinig då, poor me ;) Men vi tog oss iallafall hem till slut :)

Helgen var jätte mysig, måste ta en till kusmarkstripp snarast ;D

Tänkte lägga upp den här låten igår men satt inte vid datorn något så gör det nu. Tyckte den passade in sådär på en härlig söndagskväll ;)


Någon hade skrivit på fejjan; "Make a wish, take a risk, make a change"
Bra text är allt jag kan säga.


Nu, Miniorträning med bästkidzen ;D

Back to real life

Jaha då var det redan söndag och dags att åka hemåt till lillBoden igen. Helgen har varit mycket trevlig med familjen. Igår drog vi in till skelleftecity så pappa kunde kika på bilar, maria kunde träffa kicki och jag fick se stefans nya lägga i hamnen :) Blev kär i området han bor i direkt, kändes som att här skulle Ariel trivas =))

Sen bar det av hem igen till Kusmark för vad det egentligen blev, ett filmmaraton. Vi hann med att se dessa filmer; Bring it on - in it to win it, Dante's Peak, Lets go to prison samt Batman :)) Till det käkade vi tacos och alldeles för mycket godis. Får bli en låång springtur ikväll när jag kommit mig hem =)
Inatt var ingen bra natt, drömde massa mardrömmar. Måste varit pga allt snacks eller så var det något annat..who knows.

Idag kommer min buse till bror hem från turkland också, wiihiii ;D



Wait a Minute.

Ready for take off

Packat, städat, rastat hunden och duschat. Ska bara hämta ut pengar så är jag redo för avresa mot Kusmark/Skellefteå!
Kommer bli supermysigt ihelgen med ia :))

För alla som inte vet har ju mina pärlor Anna & Agnes lämnat Sverige och mig ett år nu. Den ena för storbritanien och den andra för usa. Tänkte länka deras bloggar här så ni kan hänga med i vad som händer där borta! :D
Miss Stattin in Londons blogg.
Miss Lindqvist in Goodyears blogg.
Saknar er som bara den brudar! Cheerpartners in crime.

Här kommer en låt som får mig att tänka på er ;)



Little Miss Dizzy





Väldigt förkyld Tommy sjunger "this is the moment"

Tommys röst har en lugnande effekt på mig, vet inte varför, men så är det. Här är han iaf på Cheer Futures julshow 12/12 2009.


Try to take us down

Idag blev det middag och födelsedagsfika hos mamma och janne för min lilla platsbrorsa markus som fyllt 15år :))
Fick ett halsband av m&j också, det var i guld
med riktiga bärnstenar, mkt mkt fint :D

I övrigt har min dag varit ganska obetydlig, städat lite och haft mig ;P Funderar på att börja packa eftersom jag och Maria åker till våran kär far imorgon:D Vi ska vara hundvakt åt mysvovvarna och ha syskonmys :)) Håller tummarna för att vår bror Stefan kommer och hänger med oss också eftersom han bor i skellefteå:P Och ja, jag lämnar hund&gubbe hemma i deras ensamhet hela helgen haha.

Ey! Vill fortfarande ha tips inför halloween, så bring it läsare! ;D


Jag som hjärter dam förra året ;P

W-day

Hade mamma & Janne på besök tidigare idag, var trevligt, har ju inte träffat dom på.. Hur många veckor som helst! Mest glad blev nog ändå lilla ArielBus;D

Nu äre bara tagga för miniorträning ikväll, yeay :))



This day is like this




My first kiss went a little like this, *kiss* and twist, *kiss kiss* and twist.

RSS 2.0