redo för op. bordet ;)

Har nu haft sista miniorträningen innan RM, för att på onsdag blir det bara picknick samt lek/mys med ungarna för att lugna lite tävlingsnerver ;) kommer bli roooligt=)

Luleå imorgon med anna för att göra ett sista försök att hitta en tröja till tävlingen som jag och anna ska ha på oss :)
vi var på stan med maria idag, men vi hittade ingen tröja som dög hehe :P

NU har jag fått ett datum för min operation. Den 21 Juni smäller det! så kommer att vara helt invalid på midsommar hehe, men det får jag ta :)

Och ihelgen var vi i luleå hos jimmy och lisa. Hade väldigt trevligt som vanligt, var bara synd att jag inte kunde ta mig ner till umeå och fira brorsan stefan som fyllde 21 i lördags, och för att se Skid Row (!) som spelade där. Ajja, life goes on. Kommer säkert fler chanser.

Har även börjat se om serien True Blood för att det kommer nya avsnitt natten till den 14 juni, så tänkte värma upp med de två första säsongerna för att komma i stämning hehe ;)

Bye for now nissar!! ;))


op. tiden

Ringde läkaren idag, får operaitonstid innan 2 juli. Det känns jätte bra, men jag är dock orolig att det komma lägligt strax innan vi ska till arvidsjaur.. hope don't. vi ska ju på "nattivalen" haha. Men hellre ett helt knä ;)

Nästa torsdag åker vi ner till Uppsala igen, denna gång med miniorerna. Jag och anna är typ mer nervösa än ungarna haha. Hoppas på det bästa bara :))

så nu har ni fått lite update. Bye for now! :)

Kalla fakta i extra

Nu tar jag mina nötter(jens, erika&jonte) med mig och åker till erikas stuga i alträsk över helgen. Och självklart är alla vovvisar med:) Fast jag och & Jonte drar en sväng hemåt imorgon då jag måste på miniorträningen. Så efter helgen lovar jag att börja skriva lite mer åt er ;))

En snabb genomgång av veckan då;
helt sliten från SM hela veckan
varit i mammas stuga & målat nya sovstugan
lärt ariel simma
ariel har skrämt upp en stackars invandrare för andra gången
träffat Kim en sväng
hängt med erika&jonte som vanligt
hängt med tommy som vanligt
tränat miniorerna
Och idag; följt Tommy när han skrivit på kontraktet för lägenheten så nu är det officiellt,
TOMMY SKA FLYTTA IN ÖVANFÖR MIG WIIHII! :))


Och ja, det är jag som glänser på omslaget av tidningen Extra den här veckan haha ;))

Northern Allstars SM 2010

Efter en SM-helg som det finns mycket åsikter om, finns vi nu på tuben. Allt satt inte men vi gjorde ett hyfast bra program, dock är jag missnöjd med placeringen. Eftersom det verkar som att detta var sista året för Northern Allstars hade en bättre placering varit pricken på i:et. Men iaf, här är vi från Sm ihelgen :)
Och ja, jag ÄR brunast på mattan hähää ;))


Hejdå Norrland! :)

Luleå idag med Erika, mkt chill :) träffade cissi också, missed u girl!
Sen har jag sagt hejdå till Maria och Statte som far till pyramid-land imorgon, och nu ser vi film, Knocked Up, med tommy & Kerry:)) Mysmys.

Har packat väskan och inväntar sängen för att imorgon åka till Stockholm & sedan Uppsala... SM here i come!
Helgen alla cheerleaders ser framemot hela året. Det kommer bli AWESOME! Taggad till tusen går jag nu och lägger mig. Update får ni efter helgen :))

Eat.Sleep.Cheer.Repeat.


se oss på sm hemifrån!

För er som inte följer på SM kommer nu en SUPER BRA grej!! Ni kan se tävlingen LIVE på en hemsida. Skit bra va! Så söndagen den 16 Maj 14.40 förväntar jag mig att alla datorer har DENNA sida igång för att heja på mig och resten i Northern Allstars :)


glass glass mera glass

I måndags var det glassprovning för tidningen. Som anna sa, it's a rough job ;) haha


let's go Norrland!

I lördags, var och såg Simon & Thomas på vårmässan, så självklart var jag och ia tvungen att ta en bild med dom:P Eftersom mamma bara tog ett kort får ni stå ut med fina min haha. bilden är från systers blogg.



Igårkväll var det träning. Vi och ACC Legends, alltså det mixade laget i Luleå tränade tillsammans på tävlingsgolvet en sista gång innan SM ihelgen. Lagen turades om att köra sina program fullt ut på mattan medan de andra laget hejade på som om det vore tävling. Kan inte alla lag i norrbotten ha den spiriten till varandra? Vi cheerfolk här uppe Måste stötta varandra för att lyckas. Jag kommer då hålla Alla mina tummar för Legenderna på SM. Det är nu vi ska visa att NORRLAND KAN!
Bodenborna från Northern Allstars fick även en liten suprise från Swedbank igår, en present som min snälla farbror Tomas fixat åt oss. En orange samt svart väska det står Swedbank och Cheer Future samt sitt namn på andra sidan.


Nu blir det hard work work at mamis place. Bye

Det gick överförväntan med mitt lag också, vi satte pyramiden var enda gång vi körde så där föll en liten sten från hjärtat måste jag säga.


Juniorerna på genrepet i söndags :)

om tommy.. Igen ;)

Här kan ni läsa om tommy & tävlingen :))




Tommy Johansson - Here I Go Again(White Snake)

Här har ni klippet när brorsan sjunger sig vidare till Karaoke finalen! Det är inspelat i Gallerian Enter på fiket CQ igår. Och det är Syrran Maria som sitter bakom kameran om ni undrar ;)) Iaf, lyssna och njut och åk till Umeå för att heja på honom i finalen!


Here I Go Again on my own.. etc ;P

som vanligt är det dåligt med update här, men jag sitter så lite vid datorn nu för tiden;P

iaf, idag drog hela familjen till stan och så bänkade vi oss på CQ-fiket i gallerian. Frukost där i väntan på att Karaoke tävlingen skulle börja. Det var audtion igår och tommy (min bror bayan) gick vidare till final :) Fyra stycken skulle dom vara idag, men två av dom var för bakis för att komma.. dålig stil när man ändå är med i tävlingen. Så Tommy fick tävla mot en tjej som var super duktig på att sjunga så måste erkänna att jag var osäker där ett tag. Men när Tommy satte igång med sin låt, White Snake - Here I Go Again, var saken klar. En enad jury röstade fram Tommy till final. Förvånad någon? Hehe. Men YEAY för bayan!
Fattig eller rik ska jag åka ner till Umeå och se finalen på Kulturnatta den 22 Maj! Ja, det lär bli av ;D

Bild; Kickis blogg.

Efter tävlingen drog jag, Maria och Kicki på staden och vi inhandlade massa stuff. Sen träffade jag Erika på Team Sportia, och vi köpte likadana svarta tygskor (tihii). Sen blev det avfärd hemåt för att direkt åka till Voltarenan för träning. Efter det solarium, och hårfärgning, både jag och syrran har ny färg nu, sweet :)

Imorgon blir det mässan i Luleå med Simon&Thomas. Sen genrepet i Pontushallen såklart! :))

Nu, sleepy sleepy. Ha det bra alla bloggläsare!!

Grattis Maria & Mattias, 2 år idag 5 maj <3

Puss på er sötisar!!!

Bild; Marias Blogg.


Grymt genrep på söndag!

Nu har vi börjat träna i den nya hallen, den är ju inte riktigt färdig eller så. Men eftersom alla vanliga hallar är stänga för säsongen hade vi inget val :)) Och idag var det som alltid dubbelträning. Seniorträningen gick awesome, trots allt surr som på något sätt verkar hålla i sig, fast SM är tre träningar bort.
MEN, Idag satte vi mer än vi nånsin gjort efter alla ändringar, så Creds till oss NA!


På söndag har vi genrep inför SM och flera föreningar kommer att medverka samt alla tävlingslag i CF. Vi kommer att ha fullstort tävlingsgolv, så alla lag kan köra fullt ut=)
Missa INTE chansen att få se oss! Enda gången innan SM dessutom!

  • Var; Pontushallen, Luleå
  • När; Söndag 9 Maj
  • Insläpp; 18.00
  • Fri Entré
  • Fikaförsäljning så medtag lite cash


Måste även lägga in ett STORT GRATTIS TILL AGNES som fyllde år igår!! Puss på dig sötnos!




RSS 2.0