Här kommer min efterfrågade önskelista

OBS! Den är inte i "vill ha mest"-ordning, utan vill ha allting lika mkt :))


äckeldag

Har en sån jääävla mensvärk så vet inte vars jag ska ta vägen! Är också bara allmänt less på allt typ. blää just nu.

Vovvens namn

Har varit i luleå idag och jag fick välja ett halsband till min vovve som tidig födelsedagspresent av erika&jonte, så jag tog ett rosa och gulligt halsband;D Sen köpte vi koppel, hundbädd och lite leksaker plus en kloklippare :))
Köpte även kakeldekor i turkos till köket, nice blev det :)) Sen blev det lite annat gorm som en lila matta till vardagsrummet :)

Och vi har även kommit på namnet till valpen våran! Hon ska heta Ariel. Det kom vi på när vi satt och spånade på namn och då funderade vi på ia, som min syster kallas, men då kom jag på att om hunden heter ia så kan jag inte säga det till maria, och det ville jag inte så därför blev det Ariel när vi ändå var inne på "temat maria", och hon älskar lilla sjöjungfrun, så vovven är ju typ döpt efter min syster <3

Nu ska vi se the office och vila en stund :) CYA!

Jag & Snyggsyster :)


mysfredag ;)

Hade mysdag med min Mamma idag. Först bjöd jag henne på lunch på suhsibaren och sen drog vi till stugan i bredåker och plockade in ca 9 liter vinbär, svarta&röda. Mysigt vare iaf :))

har även klipp och färgat håret idag, det blev ungefär samma frilla som stina brukar göra och sen rött överhår med mörkbrunt/svart undehår. Ska se om jag kan slänga upp en bild sen :)
OCH när jag skulle tvätta ur den röda färgen, så hade vi inget varmvatten i huset, vilket var Jätte skojjigt. Hade ju inget val utan det var bara att ställa huvudet under den rinnande kranen med vatten kallare än i älven och skölja ur färgen. usch usch.. hehe, tror jag frös bort lite hjärnceller i kallvattnet ;)

Nu ska jag,Jens, Jonte & Erika se massa disney och ha de allmänt bra!
Jo, ska till mamma supersnälla mamma också som har gjort svartvinbärssaft till mig :) THX MAMI!

Detta är Min söta valp som kommer hem den 9 oktober! [mitt val mitt ansvar, skiter i alla andras åsikter om min&jens hund]



NAMNFÖRSLAG PÅ VÅR TIK NÅGON??! VI HAR NAMNTORKA : )

torsdag

Hade träning nyss, är helt slut i kroppen fast vi typ dansade sista 45min, tror jag inte är helt frisk ännu. Skit.
Men det var skit kul att får lära sig en dans som jag velat lära mig sen förra terminen, riktigt skojjigt! =) Synd bara att alla är så sjuka just nu :/ Men iof hellre det än när triana kommer. :)

Imorgon fredag ska jag klippa mig, vet ej hur ännu hehe, efter det blire suhsi:) Sen ska jag plocka vinbär med min mamma i deras stuga :))) På kvällen äre filmmaraton med erika&jonte :))

Imorrn = LÖN, Jippi! :D


Vet vad jag tycker, men måste överlägga med hjärnan&hjärtat

Ärligt, Vilket är bättre ??

Shäfer/labrador

  • Den har mkt jakt och vakt i sig.
  • Den måste aktiveras hela tiden.
  • Den blir ungefär 60 cm i mankhöjd
  • Väger ca 30 kilo.
  • Svårare att få lugn, mkt lydnadsträning
  • ser ut som en golden


Leonberger

  • De är en sällskapshund, kan användas till livräddning i vatten
  • Sover när jag sover, är pigg när jag är pigg
  • Den blir ca 65 cm i mankhöjd
  • Väger ca 40 kilo
  • Äter mer än shablador
  • Har erfarenhet av leonberger

kolla in!!!

Tommy gjorde en sån där film som anna gjorde.
Nu med mig, mattias J, Maria, Tommy & Calle


Hund?

Är jättesugen på liten vovve. Har funderat så länge på det, och jens vill ju faktiskt också ha en. Jag vet alla bekymmer och kostnader med en hund, MEN för mig är det sååå värt det! Så orka dryga om mina planer, Jag vill ha en hund och skall skaffa det. När tillfället kommer och känns rätt. Tror att en hund vore ett bra sätt att på riktigt ta ansvar för något. Har alltid varit en hundmänniska, det vet alla som känner mig hehe. Säger inte att jag ska köpa hund imorgon men som sagt, när det känns rätt så smäller det;D vov vov:PP

Och ja, det blir en mindre hund än en leonberger, fast det är vad jag egentligen vill ha. Men jens vill ha mindre, så får kompromissa :)

voltarenan idag

Trevlig kväll igår, surströmming och spel hos mamma=) Sen gick vi till erika&jonte och spelade ännu mera spel. Tror brädspel har blivit min nya bästa vän ;) hehe.

Nu har jens och jag käkat stekt lax, Mums ;D Och nu ska jag till voltarenan med anna och lite miniorer. Tanken är dom ska få köra massa salto, flickis, rondater m.m :) Kommer nog bli skojjigt.

efter voltarenan ska vi till erika&jonte (Igen) och käka upp deras fika som blev över hennes kalas för alla släktingar, mumma ;D Sen blire säkert ännu mera brädspel haha, tror jag borde få lite vuxenpoäng för att helgernas kvällar spenderas med ett annat par, drickandes ett glas vin och spelandes massa brädspel ;)

Bara för att agnes är såå söt ;)

Hahaa anna hade lite kul;)


SNÄLLA LÄSARE :))

Snälla läsare säg vad ni tycker om mina alternativ. Någon av dem ska jag beställa till halloween:)


 

 

Vilken/vilka tycker ni?! :D


ang halloween

har en sån beslutsångest inför halloween. Mitt val av dräkt är så svårt. Har kommit på att om jag vill köra på den billiga versionen kan jag vara prinsessa, Men vill ju helst beställa från costume supercenter, Behöver lite tips om vad jag ska köpa. Vill ju ha Allt från den sidan! Förslag någon ??






Min nya kategori

Klockan var halv sju, mitt hostanfall höll på döda mig. Fy fan så jag hatar att hosta när man ska sova, eller När man sover. Men, idag var det kanske Gud (om han nu existerar) som väckte mig, för när jag gick upp för att dricka vatten (ville få bort hostan) så råkar jag titta ut genom fönstret, och ser jens pappa utanför porten. Jag tittar in genom sovrumsdörren och inser att Jens har försovit sig! haha. Så kul att se den yrhönan springa i lägenheten som en tok ;)) Nu snart ska jag till gamla lägenheten för att fixa klart så mamma kan sälja den :)) Ingen som vill ha en snygg etta i boden ? ;)

Jag har kommit på en ny kategori som jag ska införa i min blogg, den ska heta typ "Kristin Tipsar" eller nåt sånt. Där jag kommer lägga upp hudvårdsprodukter eller sminkgrejer eller annat som jag tycker är värda att få stå med :))
Får se, på söndag kanske första kommer :)

Idag, fredag, åker jag till Jens stuga i forsnäs så ingen blogg på lördag iaf :)

nu blire duschen, cya.

Tävling

Hey&hå. Jag är med i superbra tävling på en blogg som jag alltid läser, Linda H.
Det är ett ägg från nya kollektionen på Make Up Store, ett jätte fint läppglans :)) Tycker alla borde vara med och tävla!: )) Linda lottar ut 10st såna här fina ägg, så ta chansen nu!
Klicka på Bilden för att komma till tävlingen!

Ägget kostar 495kr på Make Up Store, och finns i begränsad upplaga.



För övrigt tycker jag alla borde gå in på den här sidan, Costume Supercenter. Där finns allt du kan behöva till Halloween! Någon som vill beställa med mig?!


ME WANT FOR HALLOWEEN!


söndag

Varit en chill helg med jonte&erika. Imorgon börjar en satans jävla pisskurs som jag tydligen måste gå på. Anus säger jag bara. var i lule idag och sen for vi till lassbyn och fixade klart luckorna :P

Köpte nya gardinstänger på biltema idag, jag vet, Biltema av alla ställen! Men, billigt och jävligt snyggt :)) Rekomenderas :)

Imorgon ska jag även vara med på träningen, men måste ta det lugnt om jag inte ska bli så sjuk igen hehe.

Ajja nu måste jag äta min gorby som jens värmt åt mig :)

Byebye


hemma från sthlm

sthlm var okey, då MUS var en flopp eller vad man ska säga hehe. tänkte iaf lägga upp en bild på min make up :)

ikväll blev grilla med erika&jonte, sen spel hos dom hela kvällen. Pga av att jag fortfarande är sjuk blev det en lugn kväll :)) Nu, sova för vi ska typ städa med laget imorgon, Jippi... hmm. 


RSS 2.0