Lite småfix i bloggen :)

Idag har maria hjälpt mig att fixa lite på bloggen, vi har bytt stilmall m.m :) Nu är det bara lite små justeringar kvar, så är den klar :)) Bakgrunden är lite "cheer inspirerad" Hehe;)

Annars har jag inte så mkt att tillägga, helgen har vairt... ja, inte som den borde iaf. Tex, missade träningen idag pga ryggen, kändes jätte dåligt eftersom mitt lag får lida så mkt av det.. Imorgon blir det doktorn, hoppas på det bästa, right?

Nu blir det svartvinbärscider och en skräckis.
Men nu, avslutar jag med två bilder från igår. ByeBye Baby!




PeppPeppPepp.

Hade egentligen ingen lust att skriva idag, men för er skull gör jag det ändå ;)
Har fortfarande fruktansvärt ont i ryggen (svanken), jag lever på piller och salva. & imorgon är det träning med Northern, 9-11 i boden sen 16-18 i luleå. Egentligen är jag svinpeppad, Men kan man knappt röra sig känns det mer lockande att få ligga hemma och vila sin stackars sönderdansade kropp. Men det är tävling i februari, så nu är det inga bortförklaringar, Träningen är ett måste. kan inte svika laget nu. Ont får jag ha... när jag är död?

Aldrig har man tid att vila upp sig ordentligt, mycket därför jag inte vet om det blir ett till cheerår för mig som aktiv. Vill, men min kropp och familj säger nog ifrån den här gången.

Två tävlingar kvar, ett DM och ett SM, dom måste bli bra, måste sluta på topp, måste vi visa cheersverige vad vi egentligen kan. Nu NA, ge järnet!
Mitt första DM var i pontushallen, är mitt sista också där? Får se.

Om jag slutar efter sm, har jag hunnit tävla 13 gånger. Kanske det räcker?? Vet ej, vill ha mer meriter, men efter sommaren får vi se vad som sker. Började 2002 och har hållt mig kvar sen dess, it's my life. Mina miniorer kommer jag iallafall aldrig lämna. Cheer is all i got sometimes.

Cheerleader for life, NA for life.

2005


2006


2007


2008


2009


2010


This will be an awesome year for NA, I know it.


Snöstorm & Kalas :)

Istället för att skriva massa tänkte jag visa med bilder när vi firade mammas födelsedag idag :))
Btw, prinsesstårtan och smörgåstårtan är 100% gjorda av min mamma <3







de tre sista bilder är från Marias blogg :)

ReinXeed goes Sabaton

Vad händer?! Tror att sverige håller på att blåsa/snöa bort idag. Ingen lust att ta klivet och öppna ytterdörren, men har man hund så har man hehe. Bara på med rustningen bestående av långfillingar(dansbrallorna), baggyjeans, linne, CF t-shirt, tjocktröja med Ize Cubez-tryck (passande nog), halsduk, mössa, vantar, täckisar, jacka, och mina underbara uggisar! :)) Så, NU kanske man är redo för att bemöta besten kallad storm. (haha låter som jag ska slåss mot jonte ;)

För att förgylla denna mysiga innedag har jag ReinXeed & Sabaton till min hjälp. Det är brorsans band ReinXeed som gjort en cover på Sabatons låt Primo Victoria.
Så, nu lyssna och njut precis som jag nyss gjorde :))


Rock on!


GRATTIS MAMMA! PUSS <3

Hann inte lägga in sminket jag hade igår, så gör det nu ist :) Lägger upp dagens väldigt enkla make up också bara för att, ja ni vet ;))
Kommer inte exakt vad jag hade, men nästan allt är från MUS, fråga om det är något ni vill veta så kollar jag ;)

Btw, min söta mamma fyller år idag! PUSS till dig mamma!!
LOVE U!!!



25 Januari





26 Januari




Bye Bye for now!
;)

Kristins städ ab idag ;))

Idag blir det att flyttstäda limmy&lisas lägenhet, sen träning i vanlig ordning med Northern Allstars på hälsans. Sen sleep over i deras nya hus :)
Måste erkänna att jag har lite smått panik över Dm, inte för miniorerna, dom Äger! Men för mitt lag NA, det är så svårt att sätta ett program när inte alla tar sig tid att närvara på träningarna. Blir sååå less, för vi som alltid är där får ju som mest stå och stampa. Så NA, 100% Närvaro fram till DM OKEJ?!!

Innan jag avslutar tänkte jag slänga in en bild på mina och annas söta miniorer, dom kommer sopa mattan totalt DM 28 Februari i Pontushallen, Luleå!



söndag

Träning hela helgen, så nu blir det bara mys framför tvn med en film som heter Gamer. Ni kan läsa om den HÄR.

Efter träning samt möte blev det middag med erika&jonte hos oss, jag bjöd på Tacotårta. Det verkade då uppskattat iaf hehe :)) Har egentligen inte så mkt mer rolig info att ge er idag, förutom att jag fortfarande inte kan gå som folk pga min dumma höft.

Här kommer en bild på tacotårtan jag gjorde förra helgen när maria, agnes och kicki var här,
lägger upp den BARA för att min låtsaspappa janne hatar folk som lägger upp bilder på sin mat haha
Så, den här är till dig janne! ;)


Fullspäckad lördag.. Var är mitt välförtjänade godis;)

Är alldeles för trött för att blogga egentligen, så slänger bara in en video på en av dom bästa stunderna jag hade 2009 och för att jag har tränat med dessa ungar 12-19 idag.. NU ska jag dega lite framför tvn, för det tycker jag att jag har förtjänat ;)


"Kristin tipsar"

Lite småkul rubrik, men iaf, i detta inlägg tänkte jag tipsa om lite smink m.m :))

Först ut;
Make Up Stores Studio Foundation

-Var noga med att ha en ansiktsprimer samt hudkräm under, eftersom det egentligen är ett fetsmink (dvs tvsmink & dåligt för huden). Den är väldigt täckande om man gillar det, jag gör det på fest iaf. Men en grej som jag brukar göra på fest är att lägga lite foundation på tex en kakelplatta, sen lägger du dit en high tech lighter från MUS och sen blandar du dom två. Då kommer du glittra lite diskret men snyggt på festen! Jag använder mig av studio foundation beige och oftast high tech lightern jupiter, för jag tycker man får så fint silvrigt glam av den! :)
Den kostar 225 kronor.

Sen har vi;

Make Up Stores peeling mask

Eftersom jag inte kunde komma på något bättre med egna ord än det som står på MUS hemsida, kopirerade jag texten ist:)
Micro Face Peeling är en mild peeling som effektivt avlägsnar döda hudceller. Den innehåller kiselkorn som är identiska i storlek, detta gör att peelingen inte sliter på huden och passar därför även den allra känsligaste hyn. Masseras in varsamt på väl fuktad hy en till tre gånger i veckan beroende på hudtyp, rekommendera kunden att göra det i duschen under tiden balsamet verkar. Mycket näringsrik, skyddar och mjukgör.
Den kostar 195 kronor, och det är såå värt pengarna!

Till sist har vi;
Make Up Stores eyepencil Snowflake

Ni som brukar läsa min blogg vet nog att jag Älskar den pennan, snowflake. Det är en vit ögonpenna som går att ha på "inderraden" nedanför ögat (inte alla som är till för det alls, så kolla alltid det innan ni köper om det är ni ska ha den till). Jag har den alltid på mig till vardags för att då får man en känsla av att ögat är lite större samt att det är finare än att ha typ rosa linje som man har utan smink. Sen sitter den hela dagen så man behöver aldrig tänka på det, vilket jag tycker är skönt. För jag har haft så många vita och svarta kajaler som sitter typ en timme, Not Cool! Den är också lite mjukare än vissa pennor, vilket gör den lätt att få jämn samt applicera!
Den kostar 130 kronor.

 

Om detta är uppskattat ska jag försöka göra fler sådana inlägg, och inte bara med MUS-produkter, fast jag tycker ju dom är bäst ;)


skit höft

Vaknade upp imorse och kunde fan inte röra på mig.. Höften har typ ett eget liv, den vill inte dit jag vill. Så fort jag skulle vända på mig skrek jag rakt ut, tigerbalsam och massa piller.. inget funkade.. Kan knappt gå, hoppas hoppas det är bättre imorrn!

Nu ska jag sätta mig och drömma till sommaren, vill till stugan och myysa!



HAHA så kul ;))

Hittade det här klippet på Isabellas blogg, Så kul att ni bara MÅSTE lyssna, haha var länge sen jag hörde nå så roligt alltså ;)


ÄNTLIGEN!! ;)

Äntligen har vårat nya bord kommit! Efter att jag ringt och Tjatat en andra gång. Denna gång sa jag som det var, att vi typ sitter utan köksbord eftersom vi förväntat oss det nya innan julafton. Då blev det minsann fart i röven på dom hos suomisoffa, och vips fanns ett bord inne?! Konstigt att dom då inte ringt och sagt det.. Hmm, skumt. Ska dock byta stolsdynerna då dom hade nå fula mönster på sig, så guess what?! dom ska bli mörklila hihi ;))

Och, Tack till jens pappa Stefan som hjälpte oss med att hämta det och sätta ihop allt, Guld värt!:)
Iaf, här är bild på bordet, samt lite bilder från min lägenhet :))

Puss och smek!


V-rummet

Köket

Köket

Köket igen..

Mina kossor på micron ;P

Min sminkstation hehe, bara en barstol i ek eller vitt som saknas nu ;P

Sovrummet

Medaljerna från DM 2009 ;)

Badrummet


Ni ska få mer bilder nån annan gång, på hela lägenheten,
hann inte fota klart allt för att dom kom hem med bordet :)

Tisdag

Äntligen har jag uppdaterat lite länkar här på bloggen, så ni lättare hittar till de bloggar som jag läser dagligen, plus lite andra länkar till some good shit :) Finns några till, men dom orkar jag inte länka till ;)) hehe

Idag blev iaf sminket nästan som igår, fast jag har använt;

Make Up Store
Microshadow white, pink frost & grape, high tech lighter jupiter, studio foundation,
eyepencil voilet storm & snowflake, skin serum, day creme
Loreal Mineral Rouge
Clinique Mascara double volume

Alla bilder bilder blev bajs idag, så ni får ha överseende med detta haha ;)





Make up idag

Blev en enkel make up idag, bestående av

Make Up Store penna snowflake, skin serum, studio foundation, microshadow Nox & White.
Gosh löspuder
Face mascara, eyeliner
Loreal Mineralrouge



fredagen i bilder :)

Ihelgen var det ju tjejmys hos mig, sen drog vi till brorsan och partade vidare hehe :)) Tänkte bara slänga in lite bilder från fredagen som en sammanfattning.

Maten; Jag bjöd på tacotårta, MUMMA!







Fick ingen bra bild på sminket, men hade iaf på mig MUS pennan Violet storm och blå/lila lösskugga från Bellapierré. :))

dm skymtar runt hörnet..

hade träning nyss, tävlingen närmar sig med stormande steg... Känns det bra? NAE. Tänk om folk kunde börja dyka upp så vore allting lite lättare och mer peppande..För min del är det iaf 100% närvaro innan Dm, finns inget annat alternativ! ;)) PEPPA NU NORTHERN!!

 

Nu har min lilla jens och min lilla ariel åkt iväg till Svanis och kommer inte hem förren på lördag, kommer vara så tomt att sova utan dem båda, buhuu.. Men imorgon kommer ju lite tjejer hit, så det blir fett nice ;D

Nu ska jag ta och städa upp i sminkbyrån lite så man hittar igen alla prylar som kommit bort haha ;))

 

GOD NATT!


helt sjukt egentligen

I Annas blogg kan man läsa ett Jävligt bra inlägg om modellerna i tidningarna. Hur jävla fel det faktiskt är att alla vill vara som dom när inte ens dom ser ut som dom gör på bilderna.. Kolla in hennes inlägg HÄR. Det är verkligen nåt att tänka på innan ni tokbantar till "size zero"


måndag, värmen är tillbaka :))

Hade träning idag, grymt skönt och känna att man använder musklerna lite efter det lilla lov vi hade : )

eftersom jag lovat mig själv att bli bättre på att lägga upp sminkningar, så kommer här en bildsminket idag som bestod av lösskugga i guld från BellaPierré och make up stores penna Czar samt lite annat, men dessa var huvudingredienserna så att säga :))






Ny design på Bloggen :)

Måste faktiskt säga att jag blev riktigt nöjd denna gången :) Vad tycker ni ??

Firar min nya design med ett litet bildspel :)

 


Make Up Store

Nytt i samlingen;
Make up stores skin serum. Klicka här så kan ni läsa om denna rengörande kräm. Den kostar 345 kronor och skall tydligen hjälpa mig att få bort torrheten på kinderna samt "dra ihop" de porer som är på tok för stora. Har än så länge bara använt det en gång, så ska återkomma med resultat senare :))


Här kommer en festsminkning i lila sotning med lite glitter :) Alla produkter är från just MUS, därför tyckte jag den passade in i detta inlägg ;)





Sov gott!! :)

kall dag

Det är -30 grader utomhus idag.. satan så kallt det är. Sånna här dagar önskar man att hunden kunde gå och ut kissa själv ;)) Annars ligger jag i feber och förkylning. Vad händer? Har absolut inte tid att vara sjuk ihelgen. Bara vila och dricka te som gäller nu :)

Imorgon blir det middag hos maria och mattias :) Mysmys!

Ett tips! Sminket vill inte sitta kvar i sån här kyla, kör på en vattenfast mascara!

Paradise Hotel inlägg

Alltså, jag måste bara ta upp lite Paradise hotel. Ni som inte ser PH, behöver inte läsa vidare hehe.

Men,Vad händer?!

Den nya tjejen, Dalin, måste vara den mest blåsta brud jag någonsin sett. Det har ingenting med att hon är strippa att göra, utan hela hennes personlighet stör mig. Tänk er en prinsesstårta som försöker lösa ett matteproblem. Okej jag förstår varför tv6 har valt att ta in henne i spelet, hon ger tittarsiffror. Men snälla, att hon inte fattar hur hon skämmer ut sig själv inför hela svenska folket. Men jag kan erkänna att jag har vääldigt svårt för blonda stockholmsbrudar med putläppar, silikonbröst och diva dialekten. Bara att man har den dialekten gör att man låter mycket dummare än man egentligen är. Men slutpratat om henne, tur är väl att Catja och Cimon är kvar. Dom måste ju ta hem det här nu! gillar greta också men tror att hon är för snäll för att kunna spela ut sina vänner.


skulle äta mackor och te...

igår skulle jag och jens käka rostat.. MEN, när jag började rosta, slog det gnistror mot mig och det började lukta FAN lägenheten, självklart drog jag fort som satan ut kontakten ur väggen, då började det ryka som bara den, och därför åkte brödrosten ut på balkongen på en gång.. Så, nu är man utan brödrost.
Men, tur man har mamma & janne, för dom har köpt en ny åt oss:)) thank u <3

Idag har det inte hänt mycket, har försökt få tag i Soumi soffa, eftersom vårat nya köksbord skulle ha kommit innan julafton... och då det inte kommit ännu börjar man ju tappa tålamodet. första gången jag blir besviken på deras service faktiskt..


Här kommer en bild på vårat bord... som vi inte fått ännu hehe.


my winterland

Snö snö snö och mera snö. Känns lite som att den aldrig kommer försvinna utan istället bara växa och midsommar kommer firas med långfillingarna på. Men, vi får hoppas att solen lyser på i vår så jag får min underbara svenska sommar ;)) Som varmast i början av augusti ska det vara.
Mysmys;D

Idag söndag blev det promenad i skogen med jonte och erika samt våra vovvar :) Det var skönt att få komma ut i vinterlandet den lilla stund på dagen det faktiskt är ljust ute hehe. Efter det blev det varm choklad med grädde hos erika&jonte, sen bjöd dom på mysmiddag:)) såklart hann vi med lite spel, "med vilda gester", favoriten :) Alltid lika trevligt med grannarna ;))

Sen blev det hem och försöka fixa miniorernas program, alla räkningar men främst placeringar. Eftersom vi har tappat en tjej från laget innebär massa jobb för mig.. wiie..

Avslutar med två bilder, för nu ska jag se serien Glee som jag hört ska vara jätte bra :)
Julstämning hemma hos mig :))


SNÖBJÖRNEN ;D

god fortsättning på 2010

Jaha, Gott Nytt År Allihop! 2010 är här, jag och mina syskon har ett bra nyårslöfte detta år. Det börjar på måndag, tänker inte avslöja vad det är, men det kommer bli bra om alla håller det :) I know i will

Igår var vi på nyårsfest hos stora syrran ia, och hennes sambo mattias. det var superkul med mkt roligt folk, saknade dock min storebror som svek oss för fest i piteå:P men det är ju så när man har mkt vänner;) hehe.

jag och jens lekte matchmaker hela kvällen vilket var superkul eftersom det faktiskt gav lite resultat ;) hehe. Go me and jens;D
ska se om jag kan få upp lite bilder från festen och allas snygga kläder :P älskar nyår eftersom alla verkligen anstränger sig för att klä upp sig :))

imorgon drar mina bröder ronnie och stefan hem igen till vindeln respektive umeå. Tråkigt att dom far, det var så kul att dom kom hit några dagar :))

no it's sleepy time, Bye :)


Bild från i somras, med två underbara pärlor :))

RSS 2.0