Dag 04 – Det här åt jag i dag

Okej det här blir ett lite tråkigt inlägg för egentligen, vem bryr sig vad jag åt idag haha. Knappt så att jag gör det.
Iaf, till lunch blev det färdigpaj ost&broccoli, från felix. Inte speciellt smakrik eller så men den dög hehe. Till middag käkade jag korv och spagetti, sen tog jag en power nap ;)

Spelade sen bingolotto hos erika&jonte och där blev det coca cola och typ tre chips hehe. Så, nu vet ni haha.

Läs hellre föregående inlägg som kanske är lite mer intressant ;)

Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar. Mina päron. Mina skapare. Mitt DNA.

Om vi börjar med mamma då, hon heter Liselott. Har alltid bott med mamma, tills jag då vid 17års ålder flyttade hemifrån. Mamma bor på torpgärdan med sin gubbe Janne. Har fått höra många gånger att jag är sjukt lik mamma på både utseende och sättet, men jag vet inte om det stämmer hehe. Min mamma är en snäll person som alltid vill hjälpa alla och se till att alla har det bra. En sak jag tycker om med mamma är att hon älskar Jannes mamma nästa lika mycket som om det vore hennes egen. Det hon gör för henne är verkligen från hjärtat. Mammas intressen är deras stuga, inredning, blommor, familjen, korsord med mera.
Jag har en bra relation med henne, kan säga i stort sett allt åt hoina. Mamma & Janne har trots mina dumma val som tonåring varit förstående men samtidigt väldigt rättvis. Kort sagt, Hon är bra min mamma.

Sen har vi pappa. Pappa Per. Min stålman. Min superhjälte. Det har pappa alltid varit för mig, en superhjälte. När jag var cirka 10 år flyttade han ner till lilla Vindeln i västerbotten och där nere (i vännäsby) träffade han sin fru Marlene. Det bästa jag visste som mindre var helgerna hos pappa. Där kunde man slappna av och bara mysa. Från och med ett år tillbaka bor han i en liten by utanför skellefteå som heter Kusmark. Pappa är en bra liten gubbe som alltid sätter sina barn först och som släppt in Marlenes barn som sina egna då dom inte har någon egen pappa. Det tycker jag är fint gjort.
Pappas intressen är hans fyra leonberger, huset, bilar, familjen, motorer i allmänhet, mat med mera. Och hans skämt, ja, nu vet jag var tommy fått sin humor ifrån iallfall haha. Nämen seriöst så,  jag blir glad av min Pappa.

Mina föräldrar var gifta tills jag var cirka 7-8 år. Sedan skilde dem sig och pappa flyttade bara några hus bort från Mamma för att vi barn skulle ha båda päronen nära. Så vi bodde varannan vecka hos dem båda, tills pappa då flyttade ner till västerbotten för ett "killerjobb". Efter något år valde min bror tommy att flytta ner till pappa, vilket jag tror betydde otroligt mycket för honom.

Mina plastföräldrar, bonusföräldrar, låtsasföräldrar eller vad man nu vill kalla dem, betyder otroligt mycket för mig också. Dom är ju mina extra, mina två pluspoäng i livet.

MINA FÖRÄLDRAR ÄR BÄST.


(Sorry för att missade skriva detta igår hehe)

Dag 02 – Min första kärlek

Ja, vad ska man säga. Min första kärlek. Jag var typ 3 år kanske, hade en fästman som hette Kristoffer. Vi skulle gifta oss och skaffa barn när vi blev stora. Ja så var det sagt. Vi hängde ihop enda tills jag var typ 7-8 år tror jag hehe. Alla som såg oss sa att vi alltid såg så himla kära ut när vi sågs, mest kanske från hans sida då har jag fått höra. Men om det var riktig kärlek, det vet jag inte haha.
Senare i livet har jag ju stött på andra kärlekar till andra och annat. Men om man ser till just "pojkvänsdelen" var nog Krille den första.

Ja det blev ett lite kortare inlägg idag än igår, men är så sjukt trött och har äntligen fått hem min älskade Arielbus så måste kramas med henne! :D

Ikväll var det julklappsöppning hos syster, jag fick två lackleggnings och en lila kofta i "Kristin-style" ;) Tack tack snälla syster och statte! ;D

btw, Fett nöjd över att Anna kommit hem från London nu, missed u girl!


Nu blir det att sova och ladda för jobbet! God natt.

Dag 1 - Om mig

Ja vad ska man säga om mig. Jag är nog en ganska färgstark prick. Säger vad jag tycker, och kan inte folk ta de så äre fine by me.
Mitt liv består för tillfället av jobb, vänner, hunden, familjen och cheerleading. Ja, mest är det väl cheerleading. Har varit aktiv i 9 år och 2011 är första gången jag själv inte står på mattan (Känns otroligt hemskt!), men jag sitter framför som stolt tränare för ett Minior nybörjarlag samt ett Minior fortsättningslag. Och eftersom tävlingen hålls i Boden iår, är jag insatt i att fixa den också.

Min förening, Cheer Future, har i somras fått en alldeles egen cheerhall, där jag hänger måndag, onsdag, fredag och lördag för att träna dem små barnen till allstars. Ja visst, vissa söndagar blir det också eftersom jag sitter med i styrelsen, vilket är jätte kul.
När jag inte är i hallen eller på jobbet försöker jag umgås med min hund Ariel så mycket som möjligt, för hon är verkligen mitt allt. Har ju en sambo också, Jens, som jag bott med sedan 2007 och förra veckan firade vi 6år tsm.
Snett ovanför mig bor min kära storebror Tommy, vilket är awesome! för vi umgås så fort jag är hemma.
Rakt över gården har jag min kära storasyster Maria, det är härligt att henne nära också för bandet med mina syskon är oslagbart. Men mer om dem kommer senare.

Jag är utbildad make up artist, men har de mer som en hobby för tillfället, mitt mål är att få ha det som ett heltidsjobb men det får bli ett senare projekt i mitt liv känns det som just nu. har ett jobb, som telefonkommunikatör, vilket jag faktiskt trvis oerhört bra med. Och människorna på jobbet gör att man längtar dit.
Det som gör att mitt hjärta slår lite extra hårt är julen. Julen har alltid varit någonting underbart för mig, inte bara det att jag har asmycket pynt utan stämningen kring julen och självaste julafton är så jäkla härlig!

På gymnasiet gick jag dans i luleå, och det ångrar jag verkligen inte för det är nog bland det roligaste jag gjort, utvecklades så grymt mycket under dem tre åren.
Men tyvärr så tar kroppen stryk av för mycket sådant, så menisken gick sönder och nu i somras (Äntligen) fick jag operera den. Och eftersom det hade gått så länge sedan skadan hade den blivit ännu mer skadad än innan. Kort sagt var det nog inte min sista operation. Synd, men alla har vi en akilles häl.

Så nu vet ni lite mer om vem jag är och vad jag gör i mitt liv.

Ikväll träffades vi några veteraner från mitt gamla cheerlag Northern Allstars och lekte, det kändes lite segt och trögt men
några träningar till så är vi också i form ;)
Detta testa vi oss på ikväll, lite rangligt, men va fan, he va skojj!

Okey, jag är som Alla andra..

.. Men tänkte att det kan vara lite kul ändå.
Har sett detta på hur många bloggar som helst, så nu får ni se det på en blogg till.

Grejen är att ni nu ska få chansen att veta lite fakta om mig under 30 dagar.

Dag 01 – Om mig

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – En första

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick

Jag börjar imorgon Måndag 27/12.


You make everyone else sparkle.

Ja det blev en HTC Wildfire till slut. Jens har köpt en röd och jag en vit hehe. Längtar tills den kommer! =))

Nu har jag även beställt en svart kavaj, en till lång stickad tröja och min nyårsklänning från Nelly.se! ;D
Just nu ser det ut som det blir hos maria på nyår. Det är ju bara hon som faktiskt visat att hon verkligen vill att vi ska komma så..

Menmen, dags för att jäsa i soffan hos pappa och smälta pizzan jag just käkade ;D

From me to you:




Dags för ny jäkla telefon

Så roligt när man skickar ut ett mass-sms till sina vänner med ett litet julrim och längst ned i texten står det att det är till personen som ligger före i listan. Har fått många samtal där folk tror jag skickat fel.. Fett less.
Sen att man kan prata 10minuter och sen dör telefonen gör mig galen, eller mer galen än vad jag redan är.
HTC Wildfire eller Sony Ericsson Xperia ?? Vad säger folket???



Merry X-mas!

Julafton igår, det var härligt som vanligt och traditionsenligt var det tvn som styrde oss hehe. Kalle, karlbertil, kan du vissla johanna, svensson svensson, tomten är far till alla barnen.. ja u know it ;) Avslutade kvällen med att se Mannen med järnmasken för att far min inte hade sett den, så då blev det ett måste att kika på just den. För den filmen jäkligt awesome, och di caprio spelar så otroligt bra. Har ni inte sett den så se den;))

Ja, vi gjorde ju mer än se på tv, vi åt massssor med julmat, öppnade klappar och hade de allmänt trevligt. Idag hade jag tänkt göra klart några "prototyper" på DM loggan. Har gjort någon, men är inte nöjd hehe.

Som några av er kanske vet var jag lite sjuk i veckan, och då jag inte pratat med alla sen dess kan jag säga att jag mår bra och är frisk ;D Nu är mitt stora problem vad jag ska ha för klänning på nyår? samt om vi ska till ia eller inte? Det får tiden utvisa.

Sorry mamma för att jag inte bloggat varje dag sen jag kom hit, som jag faktiskt lovade dig, men har gjort andra roligare saker istället hehe.

Just är saknaden efter denna underbara varelse Enormt stor.




GOD JUL PÅ ER!

GRATTIS FIS-IA!!!!! :D

MARIA 26 FISAR 21 DECEMBER! LOVE U SIS! <3


birthdayparty at ia's

sitter och väntar på pojkarna ska bli klar så vi kan dra mot ia, känner mig lite smått stressad.. aja, tog mig en öl nu så ;) hehe. Har på mig mina nya fina lila lackleggings. I love them.

Hinner inte skriva så mkt, kan skriva mer imorgon :))

Satt & lyssnade på den här låten i veckan. Det är bra skit.



Nu ska vi in i dimman och vara allmänt jäkla glada.

In my head, you fulfill my fantasy.

ett snabb litet inlägg innan jag hoppar i säng då.

Nu har dom små miniorerna äntligen fått jullov, dom får längre än juniorerna, dels för att dom är mindre och för att efter jul är det "Cheer hard or go home" som vi säger. Tävling i mars, 6:e för att mer exakt. Det som oroar mig är att det är sista helgen på sportlovet.. har iaf sagt till ungarna att den som kommer på tävlingen med en skada så hon inte kan tävla får ha på sitt samvete att hela laget måste stå över denna tävlingssäsong. Hoppas som fattar allvaret då, jag vet, jag är hård hehe. Men det måste man om man vill uppnå bästa resultat. Eller hur ;)

Idag blev det (i snöstormen) stan med Anna D.Vi tog en tur på dollar, och sen traskade vi i motvind mot staden för att gå på kicks. Då blev vi lata och framför allt kalla/blöta av all jäkla snö så vi tog bussen hem. btw, På jobbet kallas vi numera för piff&puff haha. När jag kommit mig hem drog jag över till sis där snälla statte bjöd på middag, Spank u korven! Nice eftermiddag.

Nu ska jag sova så man orkar vara trevlig i åtta timmar på jobbet haha. Sen är det filmkväll at my place, Tomten är far till alla barnen blir det i vanlig ordning kring jul.


Sov gott alla tomtenissar som läser min blogg! ;)

miniorerna dm luleå 2009.

ja förlåt morgan och alla ni andra

sorry för min jättedåliga update, men har varken haft tid eller ork. Under veckan som gått har jag jobbat, tränat, handlat julklappar, jobbat osv.

I fredags
var det julfest med jobbet i klinten. Det var askul och onyktert må jag säga, men satan så härliga människor man jobbar med!

I lördags hade jag träning på morgonen som vanligt, sen tacos med en sliten bror som hade festat med sabaton hela natten, och sen drog vi en alfapet och twisters hos erika&jonte. Slutade med att vi kikade på början av the shining från -97, ni vet den som är typ aaaaslång. Den är iaf väldigt bra.

I igår, Söndag, käkade vi julbord hos mamma&janne och firade att Janne fyller gubbe (50) på onsdag. Vi alla åt tills vi höll på att sprängas alltså, men ååh så värt haha. Maria hade gjort sin helt underbara vita chokladmousse till efterrätt också, MUMS.

Julshowen
förra söndagen gick jätte bra, förutom att dom i tidningen hade skrivit, "Christin Andersson"... Ursäkta, men lämnade reportern öronen hemma eller? Jag heter Johansson. Till&med stavningen på Kristin blev fel.. ojoj. Bubbelt fail på NSD haha.

Ihelgen ska vi på födelsedagsparty hos Maria, Slipstema tydligen ;)) Har köpt en aaawesome slips idag! Hihiii, ni ska få se på lördag ;D



Tagga syster!

MISSA INTE!!!!


RSS 2.0