Fredagskväll

Kom precis hem från en myskväll hos erika&jonte :) Det blev lite brädspel och ett glas vin. Sjävklart vann jag i alfapet, mjoo jag är lite bra ;P

Annars idag, middag hos mamma&janne. drog ett parti alfapet där också, men ska inte säga hur det gick där hehe.

Lite småtrött (jääätttetrött) som jag är, blir det att slå på en bra film och mysa med min gubbe samt hund tills jag somnar, vilket lär gå fort ;) Imorrn blir det ju att städa lägenheten innan alla miniorer kommer:)
Jo, det blir sleep over för Anna här också, sweet! :)

SOV GOTT NISSAR! ;))


Sista träningen innan tävling.

Var på stan en sväng idag med Anna & hennes mami Carina, blev en dollarstore tripp och en åhlénstripp. Fixade kakor, hårspray, godis, smink m.m till miniorerna :))  Ja, kakorna och godiset skall ätas på lördag hemma hos mig när vi har hårfix hehe ;) För min och annas del blir det nog sushi? who knows;P

Ikväll, torsdag, är det sista träningen innan DM, men vi har även genrep så det blir inte så lång träning. Alla Cheer Futures tävlande lag ska vara där och köra sitta program för publik för att inte vara så nervös på söndag.
Jo, på söndag har vi ju DM om någon missat det ;)
Plats; Pontushallen, Luleå.
När; Insläpp 12.00, Invigning/start 13.00.
Pris; Entré 100kr.

Kom dit och stöd Cheer Future som är den förening med flest tävlande lag! :)


Mitt lag på genrepet i tisdags :)





Den person som fick mig att le imorse, Erika. Så jäkla skön människa! *Smack* ;PP

Dans & teater

Imorse drog jag & anna till vårat gamla gymnasium i luleå för att se på nuvarande estettvåor göra sitt kulturhistoria-projekt. Riktigt bra och framför allt rooligt! Fick träffa min gamla danslärare/mentor också. Det är ju nu man inser hur mkt man faktiskt saknar danslinjen hehe.
Anledningen varför vi for var ju självklart för att Miss Agnes var med och dansade :)) Hon var super duktig :) Och Johanna var ju också med & kikade, måste jag ju tillägga;))
Efter det blev det lunch på lärkan (ja, vi snyltade lunch haha). När vi var mätta så drog vi på stan och köpte stuff till DM, bland annat cirka 300 småa snoddar till miniorerna. Det kommer bli suuuperkul (not) att fixa frillerna på minisarna på lördag hehe..
Nu bär det av till miniträningen.. Sista innan DM, oooh! ;))


Ett dansprojekt vi hade i tvåan. Vi gjorde nintendo 8-bitars, min grupp var svamparna ;))


Och en grej ni måste kolla in, Jens har skaffat en "fotoblogg". Kika in HÄR vettja :))



Cya nisselassar!

En cheerig dag

Nu kör vi NA!


Hade som sagt genrep idag med Northern. Helt otroligt satt de bygg som alltid annars brukar falla, dvs gruppen jag är i. Vi stod och stod, hur stadigt som helst, de andra föll. Vad händer haha ? Vet att det var tävlingsnerver idag, men det är ju därför man har genrep, för att inte falla på tävlingen :) är övertygad om att Allting kommer sitta perfekt på söndag, ingen tvekan. Det vet laget också, me love u today!
Det som jag blev mest överraskad över är att jag inte blev så där tokanfådd som jag brukar efter man kört hela programmet fullt ut, med adrenalin & publik. Kondisen har stigit ? Looks like it ;)) Mums*



Annars idag var det tvättstugan, och våfflor hos min mami :)
Fick även se en BIG suprise.. håll i er... Janne har klippt bort långhåret!!
Min reaktion var typ WOOOT! Modigt gjort, creds to u ;)



Måndag

Hade träning idag som vanligt, gick bra måste jag säga ;)) Genrep med ACA imorgon, och genrep med CF på torsdag :)) Kommer nog bli nice :)

Min make idag... eller mer Jag idag ;P hehe





Nu blir det film, "Bröllopsfotografen" :) MYS!

Maraton alá Krig

Ny design på bloggen :) Har redan fått massa snälla kommentarer. Men denna gång är det inte jag som ska ta åt mig äran, utan Erika & Jonte. Erika kläckte idén till designen och Jonte gick lös i photoshop ;)) Nu är det bara lite småjusteringar kvar sen är den helt klar. Tur man har fina vänner :D
Tack än en gång nissar! :))

Ihelgen blev det ett litet spontant maraton hos erika&jonte. Eftersom jag och jens helt hade missat serien Band Of Brothers, bänkade vi oss framför tvn och glottade. 10 avsnitt, varje avsnitt är ca 1 timme. Men så himla värt att spendera helgen framför tvn! För er som inte sett serien handlar den om amerikanska militärerna under andra världskriget. Man får följa "E-kompaniet" från början av kriget till slutet. Det som är bra med den serien är att allting faktiskt har hänt. De mililtärer som överlevt har återberättat allting, och efter deras ord är serien gjord. Man får även träffa dessa forna militärer i serien. MKT BRA SERIE! Rekommenderas!
-"fem av fem toasters"

Bilden lånad här.


I lördags var det träning på voltarenan som vanligt, sen blev vi bjudna på middag av erika&jonte. Till efterrätt provade vi dom nya ballerina Kladdkaka. Citerar Erika; "det är ju godare än vanlig kladdkaka"
Så sant så, dom var riktigt underbara faktiskt! MUMS*

Nu är det nattnatt, Sov gott folket!

Stöd Cheer Future!

Vill du vara med och hjälpa Bodens enda cheerleadingförening till SM i Uppsala i vår?! Nu har DU chansen!

Just nu har vi i Cheer Future en säljkampanj med klädföretaget Ullmax.

Om ni inte vet vad Ullmax är, läs detta. Är hämtat från deras hemsida :)

Ullmax är ett färdigt koncept som fullt ut stödjer föreningslivet. Genom våra högkvalitativa mycket prisvärda funktionskläder stärker vi föreningslivet.

Ullmax produkter har sålts av föreningar sedan 2003 och har bidragit med över 100 miljoner tillbaka till föreningslivet i hela Norden. Detta är vi stolta över samtidigt som våra produkter har blivit mycket omtyckta.

Fortfarande kan vi hålla mycket konkurrenskraftiga priser utan fördyrande mellanled och produkterna säljs endast via föreningslivet - det är detta vi ständigt brinner för.



Hjälp nu Cheer Future att visa övriga Sverige vad norrbottens största Cheerförening verkligen kan!

Klicka HÄR för att kolla deras sortiment och kommentera sedan om ni vill ha något.
Tänk på CF, köp lite Ullmaxkläder idag!!


Alla Cheer Futures tävlande lag. Minior, Junior, Northern Allstars.
Alla tog guld på DM 2009 på hemmaplan i Boden.

Bra på att stava, eller? ;)

Blev mys hos mamma idag, vi käkade och spelade alfapet, Gissa vem som vann?! Jo JAG ;)) Det ni hehe. Lite bra är jag ändå ;P
Senare på kvällen (efter jag fått min middagsnap) drog vi till Erika & Jonte och såg lite hockey, drack lite te och såg på när jonte hade "hundskola" hehe. Trevligt vare som vanligt :))

En grej jag tänkt på! Alltså hundägare tar ju upp bajset efter sin hund (eller alla hundägare SKA ta bort bajset, hatar folk som inte gör det). Men alla som är ute och rider med sina hästar behöver inte det. Vad är problemet?? En hästskit är ju dessutom tio ggr större än en hundskit. Rätt ska vara rätt tycker jag. Ska hundägare ta bort, ska hästägare ta bort. Det är väl bara kliva av sadeln och plocka, eller? Det är min åsikt iaf. Någon som tycker något annat?


Jens med Ariel, där var hon 10 veckor liten plutt! :))


Samma Hall, Samma matta, Annat lag, Annan dräkt.

Idag blev det en prommis för mig & Ariel till Tommy för busa, eftersom Jens låg hemma i feber (Stackarn) så tänkte vi låta han få sova ut hela dagen =) Sen drog vi till Maria & Mattias för att leka lite till ;) Och som vanligt var det träning på kvällen. Inte den bästa dagen för NA, men alla kämpade och det räknas. Men, håller på att bli toookig(!) på allt surr! Vissa dagar känner jag verkligen att emma skulle haft en visselpipa eftersom folk (som anna sa) verkar ha sockervadd i öronen. Men det kommer nog bli braDM, tvivlar inte en sekund på laget när det verkligen gäller ;))

Den gamla goa tiden.
Det var det, vi tävlade på B-nivå, hade BGK's röda dräkter, folk jublade & skrek. Året var 2006. Jag kände mig inte allt för stolt för att ha klivit ner en klass från året innan, men vi gjorde det iaf med stil. Nu den 28 februari står jag där igen, samma hall, samma matta, annat lag, annan dräkt, annan klass, annan förening. Vi kommer äga.

 

Northern Allstars 2010, Nu kör vi brudar!


in Orange Black and White, are we here to fight!

Igår var verkligen en "semlig" dag, först semla med hetvägg hos mamma sen på kvällen semla hos oss med Jonte & Erika :) Men det är ju gott så man får ju passa på hehe ;P

Har miniorträning ikväll, nu är det endast tre träningar kvar. Ja, det pirrar i magen varje dag. Även fast vi nyss fått reda på att ingen i våran förening har en motståndare på DM (förutom de två juniorer som tävlar mot varandra då), så är jag sjukt nervös och peppad. Vi står ju för den förening med flest lag på mattan ;)
Cheer Future
har tagit över norra distriktet;)





Dagens andra låt ;))

Känner att jag lägger upp mkt låtar numera, men det får ni leva med ;)) Dagens andra låt är av Kim & Jonte, där Tommy sjunger. Den är skön och mysig att lyssna på:)


Ny version av we are the world.

Kunde inte verkligen inte sova igår. Ryggen spökar och gormar vilket gör att knät också gormar. Så irriterande alltså. Men träningen igårkväll var rätt så hysfad, förutom att mitt lag surrar tio ggr mer än vad miniorerna gör på sina värsta dagar. Försöker verkligen inte låta allt surr ta på mitt humör, men man orkar inte höra det hela tiden, så Ja ibland blir man otaggad av allt surr. Kom igen nu brudar! ;)

Såg en ny film igår, "Orphan" hette den. Ganska bra film måste jag säga. Rekommenderas lätt!

Satt och kikade runt på nätet nyss och hittade den nya versionen av "We are the world" som är gjord för katastrofen i Haiti. Kan inte säga att den ens var i närheten så bra som orginalet. Men det är kul att dom tagit med lite när MJ sjunger ;* Men iaf, här har ni den nya versionen :)


Shots Shots Shots Shots

Hade väldigt trevligt igår, trots att festen hos lars blev avbruten pga hyresvärden & festen hos matte blev avbruten pga en gnällig granne som ringde securitas. Därför travade jag, tommy & agnes hem till mig för att fortsätta. Som tur var dök Jonte, Erika & Kim upp här också så vi sex hade efterfest hos mig till typ fyra på morgonen, tror jag. =) Som vanligt blev nog jag & erika blev fullast haha, men det är så det ska vara ;) Kul som fan vare iaf, körde "Sanning och konsekvens -elaka versionen" ,riktigt roligt spel!. Mkt alkohol & shots, och alla var igång!
Självklart glömde jag bort att kameran var med, så dessa bilder ni nu får är dom enda jag har från igår :)





Idag däremot, ja det kunde ha varit bättre.. Alla stjärtans dag.

Äntligen!!

Äntligen har jag lyckats få ut lite från nyår på Pixbox :)
Alla bilder är tagna med Marias söta lilla rosa kamera.
Klicka på bilden för att komma dit !

 

Ikväll blev en myskväll. Först pizza med Maria, samt vanilla coke (MUMMA). Sedan färgade hon håret på mig, blev inte så stor skillnad men det röda försvann iaf, och det var ju tanken med det hela, DM is coming u know ;) Då vi var klar med det kom Tommy & Calle förbi och vi kikade på Tim Burtons "9". Rätt okej film faktiskt. Efter några koppar te samt mer vanilla coke drog jag och min halvätna pizza oss hemåt till en tom lägenhet. Hoppas inga monster kommer och tar mig inatt ;))

 

Sov Gott Folket! :)


En fredag med skrik ;)

Sitter här hos Tommy med Jonte & Kim, dom håller på att spela in lite låtar, och jag sitter här som en groupie haha;P nä bara skojja, jag och tommy ska lägga in lite coola effekter i NA's tävlingslåt :) Nnnnnorthern Allstars! ;P

Senare idag blir det staden med syster, samt systemt? We'll see :))

Ikväll blir det att färga håret och bara känna lugnet, eftersom man är själv hemma igen :)

Imorgon blir det mys&partaj med denna härliga brud!:)


För er som inte vet vem det är, så är det min sötaa Miss Agnes ;)

Ciao!

En Bra Torsdag :)

Idag känns ryggen bajsig, men humöret är på topp :) Tur det, Och taggad som fan inför träningen ikväll är jag, ikväll ska allt sitta, och med rätt inställning blir det så ;D
Nu tänkte jag slänga upp bilder på min make up, eftersom det var så länge sen :)
Och den består faktiskt av Make Up Stores skugga white, samt Viva La divas Eyebrow shadow, den ser ut som make up stores och i mitt tycke är den nästan lika bra :)





Här är ögonbrynsskuggan, som jag har som ögonskugga idag :)


Annars idag då. Har busat med Tommy & Kalle, alltid lika kul och alltid lika dålig humor ;)
Sen kikade vi förbi Jonte & Kim och tog en kaffe, Nu Blire middag för sen äre träning ;)) Fett nice.

Bye For Now!;)

Slö-onsdag..

Ja den här dagen blev det inte mycket gjort, mest sovit faktiskt hehe (Ja vet, så gåre om man inte lägger sig i tid haha). Sen ruskade jag upp mig och drog på miniorträning, Den gick superbra, IGEN! Dom kommer verkligen äga på mattan! ;D

Har börjat lyssna på Soundtracket till Across The Universe, tack vare min kära syster Maria :)
Den här låten fastnade jag för lite extra, dont know why :)

Puss&Kram! ;D


Du har väl inte missat?! ;)

Tommys band, ReinXeed är i NSD idag. Kan man få bättre anledning att läsa den? tror inte det ;))
Kul att dom tog med att våran farbror vunnit dansbands SM för många år sedan hehe ;)
Klicka på bilden för att komma till artikeln! :))

 

Nu ska jag dra på syskonrenz med tommy & maria! :)) Och ja, det Kommer att spåra! ;)




scary monster

Ensammen hemma inatt. Jens och Ariel övergav mig och for till Jens mamma i Lassbyn.
Lägenheten känns grymt stor och lite läskig när man är alldeles själv hehe. Men jag köpte mig faktiskt en blåbärsmuffins (som jag inte orkar äta upp) på Seven Eleven efter träningen ikväll.

Dagen spenderade jag med min kära bror Tommy, vi hade skojjigt och såg på bröderna fluff, så klockrent alltså! Men nu ska jag se musikalen Mamma Mia med mig själv och min käraste vän, datorn ;)

En låt jag fastnat för är en låt av bandet Skillet, Det var Kim som tipsade mig om den här för nån vecka sen.
Jag tycker iaf att den är super fin :)

Nu ska jag gå och skrämma bort alla läskiga monster under sängen :))

XOXO from me :)


Hemma igen

Hemma från en myshelg hos pappa, och självklart glömde ju Jens sin telefon där, haha den där nissen ;))
Eftersom jag suttit utan internet har jag passat på att rensa i datorn och organisera alla mappar. Tog nån timme eller så hehe. Men skönt när det är gjort, speciellt bland alla bilder:)

Har även hunnit med att leka massor i photoshop, det är faktiskt väldigt skojjigt ju mer man lär sig :))

Ska inte störa mer, utan bjuda på lite bilder:)




lördag hos pappa

Sitter i den lilla Byn Kusmark, utanför Skellefteå, i pappas nya villa :) Solen skiner, hundarna är ute och busar, och jag tar mig en kaffe. Precis vad jag behövde, en lugn och skön helg där man gör det man känner för, för en gångs skull. Mys med familjen och vovvarna samt en stund för mig själv. MYSHELG!

Det var min update för idag, ha det bra alla läsare, Puss&Kram på er! :)


Pappas hus på sommaren :)


yeay-dag

Idag drar jag, jens och ariel till Pappa och softar till söndag :) Kommer bli så kul att få träffa familjen och vovvarna :))

Men innan jag sticker kommer lite bilder på mina turkosa make up idag, fast bilderna är lite missvisande eftersom skuggan är mkt starkare egentligen ;)



Effektiv Torsdag

Började dagen med att fika på stan med mamma samt låtsasfarmor Berit. Sen gick jag på See Me och köpte mig en ny tröja. Ljusblå stickat, med fluff och dragsko. FinFin iaf! Skyltdockan som hade samma tröja, hade ett bälte till, ett jätte fint med nitar och grejer... MIG VILL HA DET! Gaah, kan inte tänka på något annat, vill ha det där bältet hehe :P
Det är så kul att jag alltid går till affären med inställningen "Jag ska köpa en fräsh partytopp!", men kommer ändå hem med en myströja haha..

Efter fikat blev det hem och möblera om i sovrummet. Jens hade ont i magen så jag passade på att göra det själv, det är roligare att överraska ;)) Har tyvärr ingen bild på sovrummet, men det kommer ska ni se :)

Fick även hem ett litet paket idag.. Och på det stod det;


Guess What?! Det var mina och annas miniorers rosetter!


Då var jag en Happy Coach! ;)

don't feel like it

Idag har jag ingen blogglust, eller lust till nåt. Allt är halvdant idag. Det som gjorde som min dag lite bättre var att mamma tog med mig ut på stan och sen käkade vi middag på opalen, mkt trevligt var det! Var länge sen jag och mamma var själva och gjorde något, så det uppskattades. <3

Har ingen make up att lägga upp heller, då jag inte har varit på humör för att sminka mig på hela veckan. Längtar mest bara till helgen för då ska vi till Pappa, saknar honom :)


Paradise över för denna gång.

Jaha, då var denna säsong av Paradise Hotel över. Tråkigt men sant. När finalen började blev det glass med chokladsås & maränger för att mysa till det ordentligt ;)
Vinnarna blev Jackie och Patrik, inte direkt vad jag hoppats på.. Hade varit så mkt mer spännande om Greta, Cimon, Catja & Andreas suttit där, som det skulle ha varit;) Men tycker ändå att Kristoffer var helt värdig vinnare, för han har kämpat sig kvar sen första början och har verkligen spelat ett bra spel för att ta sig dit. Menmen, inget man kan något åt ;)



Men nog pratat om PH hehe. Idag dök brorsan upp med panik i blicken, "Datorn har kraschat". Jens skakade på huvudet och började med sin magi på tommys dator. Under tiden hittade jag och tommy på lite bus och sen degade vi i soffan ;)) så ska de va!

Annars med livet? Jo, det kunde ha varit bättre...







Tävling ni inte får missa ;)

marias blogg, hittade jag en tävling jag inte vill missa, och det vill nog inte ni heller. Det är en tävling om Nokias 5230 med touchscreen. Den verkar verkligen svinbra, hade absolut inte tackat nej till en sådan ;)) Alla färger var jätte snygga, men självklart föll jag ju för rosa, förvånad någon?? hehe tror inte det ;))
För att komma till tävlingen klickar du på bilden av den superheta telefonen ;))

Bilden är lånad av Therese som har tävlingen :))

 



måndag..

Träning idag, förvånad någon ? hehe ne tror inte det ;)
Första träningspasset är med miniorerna. Dom kommer att få en riktigt mumsig överraskning hihii ;))

Ryggen är mkt mkt bättre idag, helt konstigt för att jag var nästintill invalid igår. Men det blir att ta det easy på min träning ikväll, prio ett är att sätta stuntet med min grupp en gång för alla. Fast vet att vi kan det egentligen.

I dagens inlägg tänker jag också skriva om två personer som står mig väldigt nära och alltid finns där när man behöver dom. I alla lägen är dom ett stöd. Det är två personer man kan säga allt till och som alltid lyssnar.
Erika & Jonte, Ni är underbara & tack för att ni är dom ni är.



RSS 2.0